    From: "Pawel Nowak" <5...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy musze sie zameldować?
    Date: Mon, 8 Apr 2002 16:30:50 +0200

    > otóż jestem zameldowany u rodziców ale od roku mieszkam w swoim mieszkaniu
    > (spółdzielcze prawo własnościowe). Ktoś mnie ostatnio straszył, że jak sie
    > ma swoje mieszkanie to MUSI w nim być zaledowany... czy to prawda? gdzie
    > moża o tym poczytać?

    W mieszkaniach spółdzielczych często płaci się dodatki "od osoby". Np. za
    windę, czy za wywóz nieczystości. Tak więc, jeśli tak jest, uczciwość by
    chyba nakazywała przynajmniej zgłosić to do spółdzielni.

    Jeśli natomiast płacisz za tyle osób, ile mieszka, to nie widzę potrzeby
    dopełniania obowiązku meldonkowego. Chyba, że oszukujesz na czymś innym -
    np. odpisując sobie większe koszty uzyskania przychodu :)

    Wracając do sedna: Fakt bycia niezameldowanymw miejscu, w którym się mieszka
    jest ciągle zagrożony karą. Niemniej jednak w przypadku, gdy nie ma to
    żadnego znaczenia (nie zyskujesz na tym kosztem innych), nie sądzą, aby
    ktokolwiek stwarzał Ci problemy.
    Policjanci lubią straszyć "kolegium", ale na straszniu się kończy -
    przeżyłem to raz, jak poszedłem zgłośić, że mi radio ukradli:)

    Pozdrawiam,
    PN