    From: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes,pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mozna ominac zus ??
    Date: Tue, 11 Nov 2003 16:44:08 +0100

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał
    ".....tak więc będziesz płacić jakąś śmieszną sumkę za zatrudnienie w
    firmie żony, a w swojej firmie
    odprowadzasz do urzędu tylko ubezp. zdrowotne"

    Re : Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem. Ja mam firmę jako OF Alojzy
    Marchewka. Moja żona z którą prowadzę wspólne gospodarstwo domowe (jakże by
    inaczej) ma firmę jako OF Ksantypa Marchewka. Moja żona zatrudnia mnie jako
    pracownika na umowę o pracę w swojej firmie "Ksantypa Marchewka" na 1/10
    etatu z wynagrodzeniem brutto 100,- pln miesięcznie i od tej kwoty jako
    płatnik odprowadza składki ZUS. Ja, Alojzy Marchewka uzyskuję dochody
    również z mojej firmy. I rozumiem, że wg przedpiścy z mojej formy płacę
    tylko składkę na ubezpieczenie zdrowotne. Czy Szanowny Przedpiśca raczy
    swoją tezę potwierdzić raz jeszcze ? A może uda się poprzeć ją stosownymi
    przepisami (dla jasności chodzi mi o przepisy obowiązujące w Polsce w chwili
    obecnej).
    Łączę ukłony - targany wątpliwościami AR
    Ps. Tak naprawdę obawiam się, że z owej arcyciekawej koncepcji uniknięcia
    ZUS-u najbardziej będzie zadowolony tenże ZUS, a przy okazji US.