  • 1. Data: 2005-01-25 20:31:23
    Temat: czy można kopiować płyty?
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Zastanawiam się nad taką sprawą:
    Mam (moje własne) płyty winylowe i zaczynam je czyścić programowo z trzasków
    i zgrywać na płytki cd dla własnych potrzeb ..... to chyba jest legalne
    ....(tak sądzę). Program do zgrywania mam legalnie zakupiony.
    Chciałbym usługowo ludziom ich własne płyty winylowe czyścić z trzasków i
    zgrywać na ich własne płytki cd.
    Oczyszczonych nagrań nie rozprowadzałbym nigdzie a tylko świadczył bym w/w
    usługi.
    Czy to jest wg Was legalne?

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2005-01-25 20:36:50
    Temat: Re: czy można kopiować płyty?
    Od: Arek <a...@e...net>

    fart rzecze:
    > Zastanawiam się nad taką sprawą:
    [..]
    > Czy to jest wg Was legalne?

    Tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 3. Data: 2005-01-25 20:37:42
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    A było to dnia Tue, 25 Jan 2005 21:31:23 +0100, kiedy osoba określana
    zwykle jako fart na pl.soc.prawo w poście
    <news:ct6abu$7js$1@atlantis.news.tpi.pl> popełniła co następuje:

    > (...)
    > Czy to jest wg Was legalne?
    > (...)

    Na własny użytek można wykonać jedną kopię zapasową legalnie zakupionej
    płyty z programem/muzyką.

    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)

  • 4. Data: 2005-01-25 20:40:30
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Na własny użytek można wykonać jedną kopię zapasową legalnie zakupionej
    > płyty z programem/muzyką.

    Czyli robienie komuś, w ramach usługowej działalności gospodarczej, na
    własny użytek jednej kopi z płyty winylowej może być legalne ?????

    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2005-01-25 20:54:04
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    A było to dnia Tue, 25 Jan 2005 21:40:30 +0100, kiedy osoba określana
    zwykle jako fart na pl.soc.prawo w poście
    <news:ct6b3p$qat$1@nemesis.news.tpi.pl> popełniła co następuje:

    > (...)
    > Czyli robienie komuś, w ramach usługowej działalności gospodarczej, na
    > własny użytek jednej kopi z płyty winylowej może być legalne ?????
    > (...)

    Widzę, że się rozpędzamy ;), ale jeśli ktoś ma zarejestrowaną taką
    działalność, to jak najbardziej; jeśli tylko nie kłóci się to z powyższym:
    1 kopia w celach archiwizacyjnych.
    Odsyłam też do:
    + Dz.U.00.80.904 Prawo autorskie i prawa pokrewne
    + Dz.U.94.138.735
    + Dz.U.96.1.5 Wysokość, szczegółowe zasady pobierania i odprowadzania opłat
    od czystych nośników i urządzeń służących do utrwalania utworów dla
    własnego użytku osobistego oraz wskazanie organizacji zbiorowego
    zarządzania właściwych do ich pobierania.
    + Dz.U.94.138.736
    + M.P.00.36.727 Utworzenie Zespołu do Spraw Przeciwdziałania Naruszeniom
    Prawa Autorskiego i Praw Pokrewnych.

  • 6. Data: 2005-01-25 21:00:35
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > + Dz.U.94.138.736
    > + M.P.00.36.727 Utworzenie Zespołu do Spraw Przeciwdziałania Naruszeniom

    Bardzo dziękuję za tak wyczerpujące źródła .... zapoznam sie z nimi
    oczywiście przed rozpoczęciem ewentualnej działalności gospodarczej ...

    pozdrawiam
    fart

  • 7. Data: 2005-01-26 12:03:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <5kcm43awqrny$.3c3ptb99i3o6.dlg@40tude.net>, Tom(ek) wrote:
> [...]
    ><news:ct6abu$7js$1@atlantis.news.tpi.pl> popełniła co następuje:

    > Na własny użytek można wykonać jedną kopię zapasową legalnie zakupionej

    Podasz podstawę prawną dla płyty z muzyką? Ale nie że Dz.U. xxx, a
    konkretnie.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-01-26 13:11:45
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:rt08tc.evm.ln@ziutka.router...

    > Podasz podstawę prawną dla płyty z muzyką? Ale nie że Dz.U. xxx, a
    > konkretnie.

    Nie ma rozróżnienia z czym jest płyta
    Podstawa jest ta sama dla wszystkich utworów
    art 23 ust 1 prawa autorskiego

    Przepis ten obejmuje zwielokrotnianie dla użytku osobistego - komentarze są
    w tym jednomyślne

    --
    Roman Rumpel

  • 9. Data: 2005-01-26 13:13:37
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w >
    > Bardzo dziękuję za tak wyczerpujące źródła .... zapoznam sie z nimi
    > oczywiście przed rozpoczęciem ewentualnej działalności gospodarczej ...

    Jak już sie zapoznasz i rozpoczniesz to masz we mnie dobrego klienta. Od stu
    lat chce to zrobić z moimi winylami, a nie mam kiedy..
    Daj znać, jak będziesz chciał się tym zająć.
    --
    Roman Rumpel

  • 10. Data: 2005-01-26 13:47:42
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma rozróżnienia z czym jest płyta

    poprawka
    porgramy komputerowe - można tylko raz

    inne - dla siebie + zakres dozwolonego użyku z art 23 ust 2- nie ma
    ograniczeń

    --
    Roman Rumpel