eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy legitymacja szkolna (bez pieczatki) jest niewazna (mandat za bilet ulgowy) ? › Re: czy legitymacja szkolna (bez pieczatki) jest niewazna (mandat za bilet ulgowy) ?
  • Data: 2005-10-28 19:55:34
    Temat: Re: czy legitymacja szkolna (bez pieczatki) jest niewazna (mandat za bilet ulgowy) ?
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kam napisał(a):

    > Moim zdaniem nie można - ważna legitymacja nie została przedstawiona w
    > ciągu 7 dni.
    >
    > KG

    hmm...
    o terminie 7-dniowym mowi prawo przewozowe "W razie stwierdzenia braku
    ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo
    ulgowego przejazdu przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona
    pobierają właściwą należność za przewóz i opłatę dodatkową albo
    wystawiają wezwanie do zapłaty. Pobrana należność za przewóz i opłata
    dodatkowa, po uiszczeniu opłaty manipulacyjnej odpowiadającej kosztom
    poniesionym przez przewoźnika, podlegają zwrotowi, a w przypadku
    wezwania do zapłaty - umorzeniu, w przypadku udokumentowania przez
    podróżnego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia przewozu, uprawnień
    do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu"

    ale nadal mam watpliwosc, czy legitymacja szkolna - jako dokument
    uprawniajacy do ulgi traci waznosc jesli brak jest pieczatki ?
    przeciez na zdrowy rozum (moj wydaje sie byc zdrowy) to nie legitymacja
    daje prawo do znizki (dla osoby uczacej sie) ale fakt ze jest sie
    uczniem (czyli nie ma sie dochodow lub ma ograniczone) i chyba ten fakt
    ustawodawca mial na mysli ?

    cala sytuacja miala miejsce z tego wzgledu ze na poczatku roku
    szkolnego, szkola nie wydawala jeszcze aktualnych legitymacji a w tym
    czasie niefortuunie trafil sie kanar... - nie chce sie poddawac dlatego
    tak draze ten temat :-)