    From: "Adles" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy interwenient uboczny jest stroną?
    Date: Thu, 5 Jun 2003 23:24:20 +0200

    Użytkownik "Tom" <...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:bbmn49$e0c$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > podstaw
    > też
    > bo
    > (pozwanej)
    > dzięki, chodzi mi właśnie o identyczną sytuację. Mam w związku z tym
    jeszcze
    > jedno pytanie. W jaki sposób sąd ustalił, że jesteście rodzeństwem? Czy
    > wystarczyła zbieżność nazwisk i wasze oświadczenie co do tego, czy chciał
    > dodatkowych dokumentów, które by na to wskazywały?
    > Burenezo

    Po prostu na pierwszej rozprawie oświadczyłem że w imieniu takiego a takiego
    zgłaszam interwencję uboczną do pozwanej takiej a takiej i wreczyłem
    sędzinie pismo i pokazałem mój dowód tożsamości. Brat był na rozprawie więc
    dla sedziny było jasne że jestesmy rodzeństwem. Swoja drogą interwencja nie
    była nawet koniecznana bo na tej samej rozprawie sędzina zmieniła
    "kwalifikację" i wezwała mojego brata - już interwenienta - jako
    zainteresowanego w sprawie (było to post. z zakresu ubezp. społ). Tu masz
    taki sam problem - w art. 87 nie ma mowy o "zainteresowanym w sprawie" ale w
    postepowaniu z zakresu ubezp. społ (i w paru innych) istnieje możliwość
    pojawienia się takiej osoby. Ma ona takie same prawa jak strona sensu
    stricto.