  • Data: 2006-03-10 21:44:25
    Temat: Re: czy czlowiek ma prawo pobic policjanta...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Critu [###k...@w...pl.###] napisał:

    > Ja na przykład nie znam, ale sądzisz, że:
    > 1. Nasza policja, bądź prokuratura dysponuje czymś takim, skoro
    > policjanci muszą z własnej kieszeni dopłacać za przepały w
    radiowozach i
    > z własnych pieniążków kupować papier do drukarki o tuszu nie
    wspominając.
    > Komenda Policji Bydgoszcz Śródmieście jakby ktoś chciał sprawdzić

    I jeszcze kilka innych w kraju. :-)

    > 2. Nawet jeśli dysponowali by takim urządzeniem to uważasz że ktoś
    > poddałby badaniu trzy osoby w tym przypadku, skoro jest dwóch
    pobitych
    > policjantów <->jeden człowieczek? A kto by za badanie zapłacił?

    Przede wszystkim jaki by to miało mieć sens. Z tego co pisze sam
    zainteresowany, to ja widzę kilka możliwości:

    1) Doszło do nieporozumienia: pytający wziął policjantów za
    napastników. Celowo ich nie pobił, więc nawet jak kłamie, to i tak
    przestępstwa moim zdaniem nie popełnił. O wiele łatwiej by było w to
    uwierzyć, gdyby po ucieczce natychmiast powiadomił policję.

    2) To nie byli policjanci: wówczas w ogóle nie ma sensu badać
    kogokolwiek na wariografie.

    Przy pomocy wariografu, to ewentualnie można by było ustalić, czy
    policjanci faktycznie odmówili mu okazania legitymacji służbowej. Ale
    to wykroczenie dyscyplinarne i moim zdaniem użycie do tego wariografu
    jest bez sensu. O wiele łatwiej - gdyby sam zainteresowany zadzwonił
    natychmiast po zdarzeniu na Policję - po zakończeniu służby obydwu
    policjantów wziąć do dwóch pokoi i ze szczegółami rozpytać o przebieg
    zdarzenia. Szczegółów się uzgodnić nie da, więc jeśli opowiedzą
    dokładnie to samo, to mówią prawdę. Teraz to już nie ma sensu, bo po
    pierwsze rzeczą naturalną jest, że po kilku dniach się nie pamięta
    szczegółów, a poza tym naturalną tendencją jest zastępowanie takich
    luk wyobraźnią. Zwłaszcza, że policjanci mają wiele podobnych
    interwencji i czasem można sobie pomylić jeden kawałek z drugim.