    Date: Tue, 14 May 2013 03:01:39 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cwaniactwo warszawskich wodociągów

    > Zgoda, 100%.
    > Ale 49 KC przeczytaj, na wszelki wypadek :)
    >
    > I daj znać o efektach!
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Dziś złożyłem pismo, w którym wezwałem ich do natychmiastowego (7 dni)
    umożliwienia mi korzystania z MOJEGO zaworu (tj. tego za wodomierzem).
    Odniosłem się do zatwierdzonego planu instalacji i protokołu jej
    odbioru, gdzie ten zawór był wykazany.
    Zobaczymy, jak udowodnią, ze to jest ICH zawór.
    Myślę, że zapewne będą wykazywać, (bo tak robili telefonicznie), że
    OBECNIE przez wodomierz rozumieją oni "zespół wodomierza", tj. licznik i
    2 zawory po obu jego stronach i że na taki zespół stary wodomierz 5 lat
    tamu wymienili (co zresztą jest prawdą). Jeśli tak zrobią, to tylko na
    to czekam, sami się podłożą i to nawet nie dlatego, ze w podpisywanych
    przeze mnie protokołach wymiany żaden zespół nie występuje, jeno tylko
    tradycyjnie "wodomierz".
    A swoją drogą ta polityka MPWiK to czyste cwaniactwo, pazerność i
    nieliczenie się z konsumentem,- w razie awarii albo masz zalaną posesję,
    płacisz do tego przynajmniej 132 zł, kiedy raczą przyjechać i zamknąć
    zawór (a pewno drugie tyle za ponowny przyjazd w celu zaplombowania),
    albo zrywasz plombę , masz dom wprawdzie suchy, ale płacisz karną opłatę.
    Technicznego uzasadnienia niedopuszczenia do użycia zaworu odcinającego
    nie ma MZ żadnego,- monterzy twierdzili, że to dlatego, że MPiK nie
    chce, aby używano ich własność, choć kilkakrotne zamkniecie takiego
    zaworu w żaden realny sposób nie przyczynia się do jego zużycia, a nawet
    przeciwnie, - z technicznego punktu widzenia zawory kulowe, własnie te
    nieużywane przez 5 lat przy obecnej jakości wody będą do wyrzucenia z
    racji zakamienienia.
    A więc jedyna przyczyna to pazerność.