eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu. › Re: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.
    Date: Mon, 07 Jul 2014 21:21:58 +0200
    From: Jacek <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.

    W dniu 2014-07-07 20:00, m pisze:
    > Jeszcze się u nas nie zaczęła w prasie fala rytualnych narzekań na
    > fotoradary, co to zbójecko są ustawiane przez gminy, nie po to żeby
    > usprawnić i zwiększyć bezpieczeństwo, tylko po to żeby zarobić,
    Wszystko pięknie, cacy, tylko trzeba rozróżnić dwie odmienne sytuacje:
    1. zarządca drogi ustawia ograniczenia na poziomie akceptowalnym
    logicznie i potem mundurowi to egzekwują konsekwentnie
    2. zarządca drogi ustawia ograniczenia bez związku z realnymi warunkami
    na drodze a potem:
    a. - radarowcy szuszą z krzaków (w imię "poprawy bezpieczeństwa" - jak
    mniemam bezpieczeństwa kasy gminnej)
    b. - nikt się nie czepia przekraczania ograniczeń, ale wszyscy wiedzą,
    że "coś tu jest nie tak"
    Jeżeli mamy sytuację 1 to nie ma o czym gadać.
    Jeżeli mamy 2a, to jest to klasyczna tresura obywateli. Napisali na
    blasze 30 - obywatel jedzie 30, a jak więcej to płaci. Cieszy się
    minister Szczurek oraz reszta waadzy, bo widzi, że obywatel potulny i
    można mu śrubę dalej dokręcać.
    Jeżeli mamy 2b to wiemy, że władza wie, że jeszcze nie wszystko jest
    cacy, ale nie wykorzystuje swojej pozycji do nękania obywateli.
    Jacek