    From: Mruk <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: [cross]kolizja - zbite lusterko - podsumowanie
    Date: Tue, 24 Mar 2015 23:11:04 +0100

    W dniu 2015-03-21 o 18:47, Mruk pisze:

    > Dwa samochody jadą wąską droga. Zbliżają się do siebie. Gdy są na swojej
    > wysokości w jednym z pojazdów odpada lusterko. W drugim nie ma śladu aby
    > doszło do kolizji.
    >
    > 1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w jednym
    > pojeździe ?
    >
    > 2. Jak Wasze doświadczenie? (współwina? wina którego ?) - niestety w
    > jednym było 5 osób (uszkodzone lusterko) a w drugim tylko kierowca. Mamy
    > zatem 5 świadków twierdzących że kierownik konkurencyjnego auta akurat
    > jechał w stronę tego pojazdu (z rozbitym lusterkiem) i doprowadził do
> [...]

    1. winny, 300pln

    2. 5 świadków zeznało co do "joty" identycznie. Gołym okiem widać, że
    byli umówieni.

    będzie pisemne uzasadnienie to jak będą zainteresowani to odgrzebię wątek.

    3. Na etapie przygotowania nawet zrobiłem test uderzenia lusterka o
    przeszkodę (kawałek opony trzymanej przez kolegę). Przy 70km/h bałem się
    o zdrowie tak potężny był huk. Więc zakładając, że 2 auta jechały w
    przeciwnym kierunku z szybkością 70-90km/h to niezauważenie takiego
    zdarzenia byłoby w mojej ocenie niemożliwe. Wytłumaczenia oczywiście są
    2: sprawca jest wrabiany bo do zdarzenia nie doszło, sprawca ma
    "amnezję" i celowo uciekł (bo pijany, bo zniżka, bo cokolwiek - po
    przeprowadzonym eksperymencie w niezauważenie nie daję wiary)

    Zresztą dość karkołomne jest jechanie na odległość lusterka 2
    zbliżających się do siebie samochodów z taką szybkością (a tak zeznało 5
    świadków).