  • 41. Data: 2003-09-09 17:03:37
    Temat: Re: cofanie po ulicy jednokierunkowej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja też się nie spotkałem, ale co do zasady nie ma prawa zabraniającego
    ustawienie takiegoż.

  • 42. Data: 2003-09-10 07:20:39
    Od: "SlaWasII" <s...@w...pl>

    > Jeśli bedę miał
    > kaprys to o ile nie dostanę skretu karku to i 100 km mogę cofać będąc w
    > zgodzie z prawem.

    A na autostradzie?

    SlaWasII

  • 43. Data: 2003-09-10 08:17:22
    Od: "SlaWasII" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Kłos" <q...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > 3) przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi
    ruchu
    > i zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:
    > a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia
    > bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia,

    Czyli na wąskiej drodze osiedlowej nie można cofać bo to może utrudnić ruch.
    Albo:
    Jeśli zaczniesz cofać a z tyłu coś nadjedzie (i zatrąbi... albo nie) to
    należy skończyć cofanie i jechać do przodu by temu z tyłu nie utrudniać.

    Czyli w zasadzie można ale... jeśli coś nadjedzie to popełniasz wykroczenie
    jeśli gość będzie zmuszony przyhamować - bo mu utrudniłeś.

    Jest jeszcze pytanie co na to ewentualny policjant, który Cię "przyłapie" na
    cofaniu. Jak on to zinterpretuje.

    SlaWasII

  • 44. Data: 2003-09-10 08:32:46
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "SlaWasII" <s...@w...pl> napisał:

    > Jest jeszcze pytanie co na to ewentualny policjant, który
    > Cię "przyłapie" na cofaniu. Jak on to zinterpretuje.

    Mysle, ze gdzies polowa policjantow z drogowki w pierwszej
    chwili mialaby problem z prawidlowa odpowiedzia na pytanie
    poruszane w tym watku : )

    (mrk)

  • 45. Data: 2003-09-10 09:19:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "SlaWasII" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A na autostradzie?

    A nie łaska zajrzeć do kodeksu?? To naprawdę nic nie kosztuje a zapobiega
    zadawaniu głupawych pytań.

    "2. Zabrania się cofania pojazdem w tunelu, na moście, wiadukcie,
    autostradzie
    lub drodze ekspresowej"

    Jeśli masz prawo jazdy to ...odnieś je tej urzędniczce która Ci je wydała i
    nie zapomnij odebrać tego masła które jej za to dałeś;)))

    Pozdr
    Leszek

  • 46. Data: 2003-09-10 17:44:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Mysle, ze gdzies polowa policjantow z drogowki w pierwszej
    | chwili mialaby problem z prawidlowa odpowiedzia na pytanie
    | poruszane w tym watku : )

    Bez przesady!
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-