    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cofanie i ... buch
    Date: Tue, 8 Jun 2004 18:19:11 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc63.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:ufdbc01isa1eak2a9nmufskjiejvlfc4e8@4ax.com...

    > A powinno !

    Może powinno. Ale na pewno nie można tego traktować w taki sam sposób, jak
    wyjechanie z normalnej ulicy. W sumie niby z prawej strony ma się
    pierwszeństwo, ale jak mi ktoś wyjeżdżając z chodnika przywali z prawej,
    to wina raczej jego przeważnie będzie.

    > Będziesz. Masz bezwarunkowo ustąpić na skrzyżowaniu jedącemu z prawej.
    > Ustawodawca nie wprowadził wyjątku dotyczącego wyjazdu z drogi
    > jednokierunkowej czy np. z drogi, gdzie obowiązuje zakaz ruchu itd.

    Moim zdaniem opowiadasz cherezje. Taki wyjazd z ulicy pod prąd można co
    najwyżej traktować na równi z włączaniem się do ruchu przez
    wyjeżdżającego. A zatem ma on obowiązek ustąpić wszystkim pierwszeństwa.
    No i winę drugiej strony można tylko uznać na zasadzie współwiny i nie
    zachowania zasady ograniczonego zaufania. Czyli jeśli zawczasu miał
    możliwość zobaczyć, że jakiś debil jedzie pod prąd, to nie miał prawa go
    celowo taranować. Wszelkie pomniejsze przewinienia zostaną mu "wybaczone".