  • 1. Data: 2012-01-09 19:49:50
    Temat: co zrobić ze spamerem
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    witam,

    Piszę tu po raz pierwszy.
    Zainspirowało mnie zachowanie jednego spamera.
    Otóż wielokrotnie w ciągu dnia wysyła mi niechcianą korespondencję.

    Wysłałem mu już dwie wiadomości:
    1. Skoro uważa, że wysyła wiadomości na podstawie jakiegoś regulaminu,
    niech odpowie, skąd ma mój adres. Zwracam też stanowczo uwagę, że jego
    regulaminu nie akceptowałem.
    2. Kolejny mój mail miał w tytule "wezwanie do zaprzestania
    przetwarzania danych osobowych".

    Oba bez odpowiedzi. Spam rozsyłany jest nadal.
    Firma (niby) ma jakąś siedzibę w Polsce i stronę w internecie, zajmuje
    się marketingiem internetowym (wg tej strony).

    Wiecie może, gdzie można się zgłosić, by dziadowi do tyłka się dobrać?

    pozdrawiam,
    P.

  • 2. Data: 2012-01-10 08:08:19
    Temat: Re: co zrobić ze spamerem
    Od: Dominik & Co <D...@c...invalid>

    W dniu 09-01-2012 20:49, Pan Piskorz rzecze:

    > Wiecie może, gdzie można się zgłosić, by dziadowi do tyłka się dobrać?

    Policja? Oficjalne zgłoszenie żądania ścigania wykroczenia.

    USTAWA z dnia 18 lipca 2002 r o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną:

    Art. 24.
    1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.
    2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1,
    następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    ponadto:

    Art. 10.
    1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków
    komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.
    2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził
    zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił
    w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny.
    3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej
    konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy, o której mowa
    w art. 9 ust. 3 pkt 1.

    Czyli dodatkowo można uderzyć do właściwego miejscowo rzecznika
    konsumentów:

    http://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe/Urzad/miejski
    _rzecznik_konsumentow/default.htm

    Do zadań Miejskiego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
    (...)
    Udzielanie innych form pomocy w zakresie ochrony praw konsumentów, np.:
    (...) występowanie do przedsiębiorców w sprawach czynów nieuczciwej
    konkurencji

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2012-01-10 19:16:45
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-01-10 09:08, Dominik & Co pisze:
    > Policja? Oficjalne zgłoszenie żądania ścigania wykroczenia.

    Serdecznie dziękuję za informacje.

    Wątpliwość mam taką: gdzie jest właściwy miejscowo rzecznik konsumentów?
    1. Mieszkam w Niemczech,
    2. Firma mieści się w Warszawie,
    3. Spam rozsyłany jest z Krakowa.

    pozdrawiam,
    P.

  • 4. Data: 2012-01-11 13:52:30
    Od: Dominik & Co <D...@c...invalid>

    W dniu 10-01-2012 20:16, Pan Piskorz rzecze:

    > Wątpliwość mam taką: gdzie jest właściwy miejscowo rzecznik konsumentów?

    Tu, gdzie jesteś zameldowany zapewne. Oficjalnie "tam, gdzie mieszkasz",
    ale jakoś by to trzeba udowodnić.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2012-01-12 08:31:02
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Ustaw sobie filtrowanie wiadomości już po stronie serwera. Ja zrobiłem
    blacklistę i niechciana poczta jest automatycznie kasowana. Najprostsze
    rozwiązanie.