  • 1. Data: 2004-08-26 07:59:39
    Temat: co wazniejsze ?
    Od: uzi4u_spymac <uzi4u@catch_spymac.com>

    Witam !

    8 siepnia 2004 kupiłem samochód z polisą OC ważną do lutego 2005
    ALE data płatności II raty to 18 sierpień 2004 czyli minął parę dni
    temu ...

    jednocześnie jest przepis który mówi że w ciągu 30 dni od kupna mam
    prawo wypowiedzieć ubezpieczenie czuli w tym przypadku OC i przejść z
    ubezpieczeniem do inengo TU

    kolega próbuje mi powiedzieć że nie mogę tego zrobić bo minął termin
    płatności II raty OC więc jest ona wymagana i nie ma mowy o
    wypowiedzeniu

    natomiast ja chce się ubezpieczyć w iinym towarzystwie
    ubezpieczeniowym i wypowiedzieć dotychczasowe OC w PZU
    bo to zdziercy jakich mało (półroczna składka wynosi u nich
    tyle co roczna w innym TU)

    chciałbym jutro tę sprawę załatwić tylko czy ktoś z Was kojarzy czy w
    ogóle mam do tego prawo ?????

    szukałem już trochę ale znajduję jedynie przepis o 30 dniach natomiast
    nigdzie nie ma wprost powiedziane co w przypadku wypowiedzenia polisy
    OC której termin płatności II raty juz minął ......

    pozdrawiam
    grzegorz

  • 2. Data: 2004-08-26 09:01:19
    Temat: Re: co wazniejsze ?
    Od: "Ewusek" <e...@p...com>

    z wlasnego przykladu - polisa przedluza sie sama tylko musisz zaplacic
    wiecej + odsetki. Zeby wypowiedziec umowe z TU musiasz to zglosic bodajrze
    miesiac przed planowanym ubezpieczeniem.
    Natomiast jezeli Ty kupiles samochod i OC jest na poprzedniego wlasciciela
    to wystarczy, ze przerejestrujesz samochod i wystawia ci nowa polise w
    wybranym przez Ciebie TU.
    Sprzedajacy powinien z umowa sprzedazy udac sie do TU i przedstawic polise
    aby dostac zwrot niewykorzystanej polisy.

    Pozdrawiam,\
    Ewa