  • 1. Data: 2002-11-01 00:57:24
    Temat: co to jest przestepstwo
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    Czy przestepstwem jest wykroczenie z kodeksu wykroczen?

    czy tylko z KK lub KC.

  • 2. Data: 2002-11-01 06:42:34
    Temat: Re: co to jest przestepstwo
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Czy przestepstwem jest wykroczenie z kodeksu wykroczen?

    sprecyzuj pytanie??? przestepstwo to jedno, wykroczenie to drugie. nie ma
    mozliwosci, by jedno bylo drugim, albo to, albo to. chyba ze chodzi ci np. o
    taka sytuacje: ktos zglasza kradziez np. telefonu komorkowego, mowiac, ze
    jego wartosc wynosi 300 zl. - wowczas mamy przestepstwo. za godzine
    przychodzi, mowi, ze telefon nie byl o takiej wartosci tzn.300 zl, lecz o
    wartosci 200 zl. wowczas mamy do czynienia z wykroczeniem.

    > czy tylko z KK lub KC.

    w KC nie ma przestepstw. nie tylko w kodeksie karnym /kk/ sa wymienione
    przestepstwa. ale na pewno nie sa wymienione przestepstwa w kodeksie
    wykroczen.
    pozdr
    ssj5

  • 3. Data: 2002-11-01 07:18:28
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl>

    Przestepstwem jest czyn zabroniony, ktorego sprawcy mozna postawic zarzut,
    ze jest winny popelnienia tego czynui ktory to czyn zabroniony zagrozony
    jest kara sadowao okreslonym w ustawie minimum /dot KK/

    W KC czyny niedozwolone zwane sa deliktami

    pozdr
    Lukasz

  • 4. Data: 2002-11-01 14:24:55
    Od: "Heming \(Dawid W.\)" <h...@g...pl>

    Uzytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Czy przestepstwem jest wykroczenie z kodeksu wykroczen?
    >
    > czy tylko z KK lub KC.

    Przestepstwem jest czyn czlowieka zabroniony przez ustawe pod grozba kary
    jako zbrodnia lub wystepek, bezprawny, zawiniony i spolecznie szkodliwy w
    stopnio wyzszym niz znikomy.

    Wykraczenie nie jest przestepswem, ale granica miedzy nimi jest bardzo waska
    i umowna.

  • 5. Data: 2002-11-01 16:20:42
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    ssj5 napisa_(a):

    > sprecyzuj pytanie??? przestepstwo to jedno, wykroczenie to drugie. nie ma
    > mozliwosci, by jedno bylo drugim, albo to, albo to.

    To art. 10 kodeksu wykroczeń mówi o sytuacjach niemożliwych ?

    KG

  • 6. Data: 2002-11-01 16:51:46
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > To art. 10 kodeksu wykroczeń mówi o sytuacjach niemożliwych ?

    ten atrykul nie mowi o sytuacjach niemozliwych, takie sie zdarzaja w
    praktyce. mowimy tylko troche o innych rzeczach. ja mialem na mysli dwa
    zdarzenia, ty jedno, ktore wyczerpuje znamiona wykroczenia i przestepstwa.
    chyba dostrzegasz roznice?

    ssj5

  • 7. Data: 2002-11-01 19:12:54
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    ssj5 napisa_(a):

> [...]
    > zdarzenia, ty jedno, ktore wyczerpuje znamiona wykroczenia i przestepstwa.

    Ze sformułowania "przestepstwo to jedno, wykroczenie to drugie. nie ma
    mozliwosci, by jedno bylo drugim, albo to, albo to." trudno wysnuć
    wniosek, że chodzi o dwa zdarzenia...

    KG

  • 8. Data: 2002-11-01 19:25:00
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Ze sformułowania "przestepstwo to jedno, wykroczenie to drugie. nie ma
    > mozliwosci, by jedno bylo drugim, albo to, albo to." trudno wysnuć
    > wniosek, że chodzi o dwa zdarzenia...

    a cos widzisz zlego w takim sformulowaniu? nawet przy zastosowaniu art 10kw,
    przestepstwo to jedno, a wykroczenie to drugie. "dziesiatka" mowi jedynie,
    ze jednym czynem mozemy popelnic wykroczenie i przestepstwo. nie ma
    mozliwosci "zamiany" przestepstwa na wykroczenie i odwrotnie. zwaz na
    pytanie Klasyka.

    milego wieczoru

    ssj5

  • 9. Data: 2002-11-03 13:35:32
    Od: "Heming \(Dawid W.\)" <h...@g...pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ze jednym czynem mozemy popelnic wykroczenie i przestepstwo. nie ma
    > mozliwosci "zamiany" przestepstwa na wykroczenie i odwrotnie.

    Mozliwosc zmiany zawsze istnieje... droga legislacyjna.

  • 10. Data: 2002-11-03 14:49:43
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    przeszlo 250 zl to przestepstwo?
    250 zl lub mniej to wykroczenie?