    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co myślą o nas we Francji
    Date: Mon, 21 Oct 2002 00:18:24 +0200

    Użytkownik "Barbara" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:aov51h$gkg$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Chce sie powiedziec, tylko sie nie obrazcie, prosze :-)
    > oj, dzieci, dzieci... i pokiwac glowa nad Wasza niewiedza ;(((
    > Cytowany tekst to list J.P. Sartre' z lat piecdziesiatych/szescdziesiatych
    [?] (sama juz nie pamietam) poprzedniego stulecia, czyli
    > wieku XX.
    > Siegnijcie, prosze, do egzystencjalizmu :-)
    Mysle ze zbyt wielu mamy takich, ktorzy nigdy nie przyznaja sie do
    niewiedzy.
    W zwiazku z tym latwiej im sie wysmiewac z innych i przeciagac ich na swoja
    strone.
    Tylko ze zeby sie czegokolwiek uczyc, trzeba najpierw sie do niewiedzy
    przyznac.

    A skoro juz w dyskusji pojawil sie J.P.Sartre... Rozumiem, ze czytalas
    "Mdlosci". Oczywiscie do konca i znasz imiona wszystkich bohaterow. Mnie
    znudzily w polowie, ale czegos sie z nich jednak nauczylam. Najbardziej
    zalosny z bohaterow postawil sobie za punkt honoru, ze przeczyta wszystkie
    ksiazki. Absolutnie wszystkie, bez zadnej selekcji. Nie te, ktore go
    interesuja, tylko wszystkie. W kolejnosci alfabetycznej. Kiedy go wyrzucali
    z biblioteki, byl bodajze przy "l".
    Coz, na swiecie sa miliardy ksiazek. Nie bedac w stanie przeczytac
    wszystkich trzeba umiec dokonac selekcji. Bo przeciez warto znalezc jeszcze
    troche czasu na sluchanie Chopina, albo moze metalu, gre na skrzypcach, albo
    jak kto woli na gitarze, tai chi, jazde na nartach, rolkach, rowerze
    /niepotrzebne skreslic/, na zeglowanie, nauke jezykow i co kto lubi.
    Zeby nie stac sie tak zalosnym, jak ten facet.

    Pozdrawiam,
    MArta