  • 1. Data: 2006-05-10 13:49:25
    Temat: Re: co może komornik sądowy?
    Od: "Piotrek" <p...@m...com>

    > niech ktoś zdefiniuje: ruchomości, wierzytelności, inne prawa majątkowe..
    >
    > bo dostałem takie pisemko gdyż kiedyś nie spłaciłem kosztów procesowych...
    > generalnie migać się nie chcę - tylko niech to jakoś na raty rozłożą :/

    Tak może zając sprzęt ( meble , rtv , agd) wszystko co stanowi jakąkolwiek
    wartość , również samochody wszystko zależy od kwoty roszczeń . Jeżeli nie
    chcesz sie migać tak jak to napisałeś proponuje skontaktować sie z
    komornikiem prowadzącym sprawe lub przejsc sie do nich do biura i napewno
    przystaną na Twoją propozycje rozłożenia na raty.

    Pozdrawiam Piotrek

  • 2. Data: 2006-05-10 14:44:58
    Temat: co może komornik sądowy?
    Od: XHS <W...@k...pl>

    oprócz zajęcia kont... gotówki...
    może wejść do domu i zająć sprzęt?

[...]

    w zasadzie na siebie mam 2 samochody - komornik rozumiem może je zająć?
    poza tym w teorii nic więcej ;)

  • 3. Data: 2006-05-10 19:08:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3sr4r$j55$1@nemesis.news.tpi.pl Piotrek

    > Tak może zając sprzęt ( meble , rtv , agd) wszystko co stanowi
    > jakąkolwiek wartość
    Nie pisz bzdur. I przeczytaj art. 829 k.p.c.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-05-10 19:46:07
    Od: "Piotrek" <p...@m...com>

    > Nie pisz bzdur. I przeczytaj art. 829 k.p.c.

    Nie pisz bzdur i postaraj sie zastosowac art. 829 k.p.c a zobaczymy co z
    tego wyjdzie . Moze i masz teorie ale brakuje Ci praktyki...

  • 5. Data: 2006-05-10 19:56:02
    Od: "Piotrek" <p...@m...com>

    a co mialem mu tu pisac o tym że:
    Komornik nie może zająć
    1) przedmioty urządzenia domowego, pościel, bielizna i ubranie codzienne,
    niezbędne dla dłużnika i będących na jego utrzymaniu członków jego rodziny,
    a także ubranie niezbędne do pełnienia służby lub wykonywania zawodu;
    2) zapasy żywności i opału niezbędne dla dłużnika i będących na jego
    utrzymaniu członków jego rodziny na okres jednego miesiąca;
    3) jedna krowa lub dwie kozy albo trzy owce potrzebne do wyżywienia dłużnika
    i będących na jego utrzymaniu członków jego rodziny wraz z zapasem paszy i
    ściółki do najbliższych zbiorów;
    4) narzędzia i inne przedmioty niezbędne do osobistej pracy zarobkowej
    dłużnika oraz surowce niezbędne dla niego do produkcji na okres jednego
    tygodnia, z wyłączeniem jednak pojazdów mechanicznych;
    5) u dłużnika pobierającego periodyczną stałą płacę - pieniądze w kwocie,
    która odpowiada nie podlegającej egzekucji części płacy za czas do
    najbliższego terminu wypłaty, a u dłużnika nie otrzymującego stałej płacy -
    pieniądze niezbędne dla niego i jego rodziny na utrzymanie przez dwa
    tygodnie;
    6) przedmioty niezbędne do nauki, papiery osobiste, odznaczenia i przedmioty
    służące do wykonywania praktyk religijnych oraz przedmioty codziennego
    użytku, które mogą być sprzedane tylko znacznie poniżej ich wartości, a dla
    dłużnika mają znaczną wartość użytkową.
    Jak wynika z art. 829 ust. 4 k.p.c. nie podlegają egzekucji narzędzia i inne
    przedmioty niezbędne do osobistej pracy zarobkowej dłużnika oraz surowce
    niezbędne dla niego do produkcji na okres jednego tygodnia, z wyłączeniem
    jednak pojazdów mechanicznych. Tak więc jeżeli ów samochód jest niezbędny do
    osobistej pracy zarobkowej może być wyłączony spod egzekucji.
    Co istotne podobnie wypowiedział się Sąd Najwyższy w swojej uchwale z dnia
    30 maja 1996 r. III CZP 56/96. W uchwale tej stwierdził, iż samochód osobowy
    stanowiący własność dłużnika i wykorzystywany przez niego do osobistej pracy
    zarobkowej w charakterze taksówkarza może być - stosownie do konkretnych
    okoliczności - uznany za przedmiot nie podlegający egzekucji.

    To jest właśnie art. 829 k.p.c. .
    Ale jak już pisałem komornik i to może zająć w pewnych okolicznościach o
    których nie bede sie tu rozpisywał ..

    Pozdrawiam Piotrek(komornik)

  • 6. Data: 2006-05-10 21:15:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3tfti$dn9$1@atlantis.news.tpi.pl Piotrek

    > Nie pisz bzdur i postaraj sie zastosowac art. 829 k.p.c a zobaczymy co z
    > tego wyjdzie .
    Spróbuj Ty nie zastosować się do niego, a zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Zresztą czemu tego art. nie przywołałeś? Chyba go nie znałeś.

    > Moze i masz teorie ale brakuje Ci praktyki...
    Może i masz teorię, ale brak Ci wiedzy...

    Jotte

  • 7. Data: 2006-05-10 21:23:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3tgg4$fr5$1@atlantis.news.tpi.pl Piotrek

    > a co mialem mu tu pisac o tym że:
    > Komornik nie może zająć
    (...)
    Nie. Powinieneś po prostu podać artykuł, jakiś link i ew. skomentować
    zaznaczając, że to tylko Twoje zdanie.

    > 1) przedmioty urządzenia domowego, pościel, bielizna i ubranie codzienne,

    Po co tyle cytujesz? Chcesz po fakcie usiłować udowodnić, że to znasz?

    > To jest właśnie art. 829 k.p.c. .
    Poważnie?

    > Ale jak już pisałem komornik i to może zająć w pewnych okolicznościach o
    > których nie bede sie tu rozpisywał ..
    Pewnie, po co? Trzeba by dowodzić, uzasadniać.
    Łatwiej wkleić obszerny tekst powszechnie dostępnego artykułu.

    > Pozdrawiam Piotrek(komornik)
    Dowcip.
    Niemniej pozdrawiam również.

    --
    Ajatollach Jotte.

  • 8. Data: 2006-05-12 10:45:20
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 May 2006 23:23:20 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]
    > Poważnie?

    > Pewnie, po co? Trzeba by dowodzić, uzasadniać.
    > Łatwiej wkleić obszerny tekst powszechnie dostępnego artykułu.

    Ja chciałem tylko wtrącić, że z komornikiem co do rozłożenia na raty to się
    nie można dogadać, co najwyżej z wierzycielem:).

  • 9. Data: 2006-05-14 12:09:49
    Od: "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl>

    Rafał Święch napisał(a):

    > Ja chciałem tylko wtrącić, że z komornikiem co do rozłożenia na raty to się
    > nie można dogadać, co najwyżej z wierzycielem:).
    bez problemu mozna sie dogadac z komornikiem ( zalezy jeszcze co to za
    komornik )