  • 1. Data: 2013-06-02 15:12:38
    Temat: cło i vat od "próbek" - jak to ugryźć?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Próbki zwalniane są z cła na podstawie art. 86 rozporządzenia Rady nr
    1186/2009 z 16 listopada 2009 r. ustanawiającego wspólnotowy system
    zwolnień celnych (Dz.Urz. UE L 324 z 10.12.2009 r.) a zwolnienie z VAT
    wg. art. 67 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
    (t.j. Dz.U. z 2011 r. nr 177, poz. 1054)

    "Za próbkę towaru uważa się niewielką ilość towaru reprezentującą
    określony rodzaj lub kategorię towarów, pod warunkiem że sposób
    prezentacji i jakość czynią je bezużytecznymi dla celów innych niż promocja"
    Wiem że dla towarów typowo kosmetycznych mają celnicy różne pomysły,
    typu by na pudełku było napisane że to próbka/tester, by pudełko
    otworzyć itp. I to jakoś przechodzi, bo tu łatwo wykazać:

    Wszystko ok, ale chiński producent chce mi wysłać próbkę... maszyny,
    które chcę importować od niego i sprzedawać. Powiedzmy - wiertarki. Jak
    rozumieć wiertarkę bezużyteczną do celów innych niż promocja? Jak to
    ugryźć? Sprzedawana TA maszyna-demo nie będzie z pewnością, ale na pewno
    będzie używana do pokazów-demonstracji (jak sama nazwa wskazuje). Jak to
    oclić, czym się bronić przed dowaleniem cła i vatu jak wiertarki
    podobnej klasy dostępnej w Polsce, np makity za 5000zł. Co w listach
    przewozowych kazać chińczykowi wpisać?
    Będzie szło feedex ip, jakby to miało jakiś wpływ.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2013-06-03 08:36:04
    Temat: Re: cło i vat od "próbek" - jak to ugryźć?
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    [ciach...]

    Szansa będzie marna, ale najlepiej zadzwoń do UC. Mają swoją infolinię,
    która o dziwo jest pomocna, ja przynajmniej sporo się dowiedziałem od
    nich kiedy ściągałem towar z chin.