  • 1. Data: 2003-09-10 12:03:46
    Temat: clo
    Od: "Lidka" <tadek13@bez_spamu.polbox.com>

    Witam,
    Aktualnie jestem zona obywatela Niemiec i na stale mieszkam w tym kraju.
    Chcialabym podarowac siostrze mieszkajacej w Polsce Forda Fieste z 91 roku.
    Jak beda wygladaly oplaty celne? Z gory dzieki za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam, Lidka

  • 2. Data: 2003-09-10 14:11:58
    Temat: Re: clo
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "Lidka" <tadek13@bez_spamu.polbox.com> napisał:

    > Aktualnie jestem zona obywatela Niemiec i na stale mieszkam
    > w tym kraju. Chcialabym podarowac siostrze mieszkajacej w
    > Polsce Forda Fieste z 91 roku.

    Od dnia 21 września 2002 obowiązuje rozporządzenie Ministra
    Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 (Dz.U.Nr 133, poz. 1123) "W
    sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów".

    Rozporządzenie to obliguje osoby chcące zarejestrować w Polsce
    samochody sprowadzone z zagranicy na drodze importu indywidualnego
    do przedstawienia zaświadczenia, że samochody te w chwili
    wyprodukowania uzyskały:
    "..homologację w zakresie emisji zanieczyszczeń zawartych w spalinach,
    zgodnie z wymaganiami określonymi przynajmniej w 03 serii poprawek
    do Regulaminu nr 83 EKG ONZ lub w 02B serii poprawek do Regulaminu
    nr 49 EKG ONZ albo równoważnych dyrektyw EWG, o których mowa w
    przepisach o homologacji pojazdów.."

    Fiesta z 91r. nie spelnia tej normy. Wiec na nic siostrze sie nie przyda.
    No, chyba ze chce jezdzic nia po polu.

    Odnosnie cla poczytaj sobie tu:
    http://www.mf.gov.pl/sluzba_celna/dokument.php?dzial
    =512&id=30891