  • Data: 2010-01-19 22:28:03
    Temat: Re: cisza nocna
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    zarysowany pisze:
    > witam,
    > Mam pytanie dotyczące tzw. ciszy nocnej. Otóż czy zwykłe czynności tj.
    > poruszanie się po mieszkaniu, korzystanie z wody, cicha praca tv,
    > zwykła rozmowa, zmywanie naczyń itp. może dać sąsiadom prawo do
    > jakiejkolwiek interwencji, jeśli uznają oni, że ze względu na złą
    > akustykę bloku czynności te są u nich słyszalne po godz. 22?
    > pozdrawiam

    http://www.bhpservice.pl/prawa/normy/dane/pn87b02151
    _02.htm

    Art 51 K.W., Art 144 K.C. i jeszcze było rozporządzenie Ministra
    Ochrony Środowiska w temacie dopuszczalnych poziomów hałasu.

    Zgodnie z normą PN-87/B-02151/02 w nocy jest do 30dB w kuchni nawet
    40dB i jeżeli przekracza tą normę to wówczas działa Kodeks Wykroczeń.

    Fakt w tym taki, że nie sprecyzowano co to noc a co to dzień aczkolwiek
    zwyczajowo noc jest po 22 do 6tej rano. W regulaminach spółdzielni
    mieszkaniowych widziałem precyzyjnie określane godziny ciszy nocnej.

    BTW ile razy się jeszcze na tej grupie temat powtórzy?
    --
    Łukasz Bąk