  • Data: 2010-01-20 00:12:41
    Temat: Re: cisza nocna
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Bardzo subiektywne pojęcie hałasu, bo dla kogoś hałasem jest wielka
    >dyskoteka, dla kogoś innego jakikolwiek dźwięk "spoza", który da się
    >wychwycić, to hałas. W ww. przepisie wykładnia zdaje się jednak
    >sugerować, że hałas musi mieć charakter wybryku ("lub innym
    >wybrykiem"), co jednak nie posuwa sprawy dalej od ewentualnej
    >subiektywnej oceny, ponieważ nie znam dostatecznie wyczerpującej i
    >skodyfikowanej definicji wybryku.

    Według mnie należy tu zastosować wykładnię językową. Według słownika jezyka
    polskiego wybryk to "postępek odbiegający od przyjętych obyczajów, norm
    zachowania się; wyskok". I wszystko jest jasne. Chodzenie po mieszkaniu,
    rozmowy, prace domowe (ale już nie posługiwanie się odkurzaczem) nie
    wyczerpują znamion wykroczenia.