    From: "Tomek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [ciekawostka] Mord nieżywego.
    Date: 27 Dec 2005 23:57:54 +0100

    > Nie znam się na medycynie, ale nie wiem, ale nie da się w wypadku
    > podjęcia szybkiej reanimacji przywrócić w tym wypadku mózgu do życia?
    > No i jak pos factum ustalić, kiedy ta magiczna linia zrobiła się
    > prosta? Przed ciosem, czy po ciosie?

    Podobno się nie da. Tak samo jak procka po wyładowaniu elektrostatycznym się nie
    da uruchomic. Karta dzwiękowa będzie dobra, pamięć nieuszkodzona, dyski będą się
    kreciły. Tak samo z ludziem. W ludziu to nawet serce będzie biło bo ma sterownik
    awaryjny gdzie indziej. Jak pompować do płuc powietrze to cały organizm bedzie
    pełnosprawny. Tylko jednostka centralna będzie uszkodzona. Dlatego lekarze
    wykombinowali z tą linią alfa. W nie dzialającym mózgu jest prosta. Nie musi być
    cały uszkodzony. I z reguły nie jest bo cały czas kontroluje funkcje nerek itp.
    Ta linia pokazuje czy to jeszcze człowiek czy żywe mięso. Na okragło słyszy sie
    że gdzieś utrzymywali kogoś takiego w stanie ciepłym a lekarze mówili że i tak
    jest kaput. Jakieś sądy wtedy wydają decyzję zeby wylączyć maszynę co robi ping.
    Tego nie da się ustalić kiedy była prosta. No chyba że ten ktoś był polączony do
    EEG i był zarejestrowany czas kiedy przestał być człowiekiem. Mnie się wydaje
    tak na chłopski rozum że to czy ten ktoś był trupem jak był ubity drugi raz
    zależy od tego co mu zrobili w pierwszym podejściu. W przypadku wystarczającej
    ilości cyjanku nawet jak ktoś go dobił to i tak dobił nieżywego pomimo że był
    ciepły. Ale kurara ( pavulon ) nie zabija. Wyłacza tylko pewną grupę mięśni. Min
    te od oddychania. Wystarczy robić sztuczne oddychanie i pacjent bez szkody dla
    zdrowia przeżyje, oczywiśćie pod warunkiem że zrobi się od razu a nie po pół
    godzinie. Mozg w stanie nieuszkodzonym wytrzymuje do kilkunastu minut bez
    oddychania płucami. Przechodzi na oddychanie tkankowe. Umiera jak zabraknie
    tlenu w innych komórkach. Jak u delfina albo wieloryba. Po pavulonie człowiek
    przez kilkanaście minut jest żywy. Wtedy to drugie zdarzenie go zabije. Ale jak
    będzie miał przeciętą jakąś dużą tętnicę to się wykrwawi przez kilkanaście
    sekund. W takiej sytuacji to czy ktoś mu coś potem zrobi nie ma znaczenia na
    możliwość przeżycia. Ciekawe zdarzenie ktoś wymyślił. Tomek