    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciaza i ZUS
    Date: Wed, 27 Sep 2006 20:47:29 -0500

    Tomek O wrote:

    > Moge sie mylic ale pracodawca caly czas wyplaca swiadczenie w wysokosci
    > 100% do 182 dnia niezdolnosci do pracy.

    Zgadza się.
    To są wewnętrzne rozliczenia między zakładem a ZUSem, ale cały czas
    płaci pracodawca (tylko nie ze swoich).

    P?zniej trzeba bedzie zlozyc
    > wniosek o bodajze swiadczenie rehabilitacyjne aby otrzymac swiadczenia
    > po 182 dniu zwolnienia. Przed porodem moze byc tez problem ze
    > zwolnieniem od lekarza specjalisty ginekologa kt?ry nie moze wystawic
    > zwolnienia na 2 tygodnie przed porodem (nie wiem do dzisiaj dlaczego) -
    > trzeba np. od og?lnego.Moze chodzi o to ze urlop macierzynski mozna
    > zaczac na 2 tygodnie przed planowanym porodem?

    Tak.
    Lekarze to właśnie tak interpretują.
    Z tym, że prawo mówi, że można, a nie że trzeba.
    Po prostu jak ktoś nie ma problemów, to na dwa tygodnie przed lekarz nie
    moze wypisać zwolnienia, tylko idzie się na urlop.
    Natomiast jeśli są powikłania i zwolnienie lekarskie jest uzasadnione,
    szczególnie jak jest to kontynuacja, to lekarz ma prawo wypisać je aż do
    końca.
    Tylko nie wyszyscy lekarze rozumieją tą różnicę.