  • 11. Data: 2007-08-09 10:31:40
    Temat: Re: ciąża a likwidacja zakładu pracy
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    podałem wcześniej orzecznictwo w sprawie przejęcia zakładu a likwidacji
    zakładu - nie wiem czy to jest wszystko w tym zakresie, ale warto sie z tym
    zapoznac

    to jest moje zdanie, że w sprawie Matiego ma miejsce przejęcie; zresztą
    częstokroć z przejęciem zakładu wiąże się jego likwidacja, ale według mnie
    to i tak nie zmienia to istoty, że doszło do przejęcia; dla likwidacja to
    czyste zamknięcie zakładu i zwolnienie załogi, a nie nawet częsciowy zakup
    zakładu przez inny zakład; to już wtedy nie jest czysta likwidacja; ważne -
    przepisy prawa pracy interpetuje się z korzyścią dla pracownika, tak
    przynajmniej wynika z ogólnych zasad prawa pracy w kodeksie pracy;

    oczywiscie szanuje twój pogląd, bo jest również prawdopodobny, tak jak mój
    :)

    miłego dnia

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:2mf7c4q35i8$.tmit8c98zfe9$.dlg@40tude.net...

  • 12. Data: 2007-08-09 13:41:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9ecdq$ift$1@nemesis.news.tpi.pl mati <m...@w...pl>
    pisze:

    > Oh, dziękuję za tak kostruktywną krytykę. Postaram się sprostać Twoim
    > wymaganiom
    Dobra, ale przede wszystkim sprostaj wyzwaniu właściwej konfiguracji
    czytnika oraz prawidłowego postowania.

    > i może bardziej szczegłówo opiszę sytuację - obie firmy to międzynarodowe
    > korporacje mające swoje oddziały w Polsce. Jedna z tych
    > firm wykupiła drugą w wyniku czego na rynku Polskim pozostnie jedynie
    > jedno przedstawicielstwo. Nie wiem dokładnie jak przebiegać będzie
    > likwidacja placówki, w której pracuje żona ale na pewno produkty
    > sprzedawane przez firmę żony będą teraz rozprowadzane przez
    > przedstawicielstwo firmy przejmującej. A pytanie jest chyba jasne - czy
    > w takich okolicznościach ulega rozwiązaniu umowa o pracę żony czy też
    > nie.
    Henry(k) dobrze napisał. Nic dodać na ten stan wiedzy o sprawie.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-08-09 16:23:42
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 9 Aug 2007 12:31:40 +0200, Krzysiek napisał(a):

    > oczywiscie szanuje twój pogląd, bo jest również prawdopodobny, tak jak mój

    Twój pogląd jest częściowo słuszny - przejęcie nastąpiło razem z tym
    zakładem, bo tak się to zazwyczaj odbywa. Tylko że likwidacja zakładu
    jest później i dla żony matiego zmienia się tylko to, że kto inny ją teraz
    zwalnia. § 6 art 23/1 niestety działa tylko podczas przejmowania, a nie
    po nim i chroni tych którzy mogli by usłyszeć "inna firma przejmuje wasz
    zakład i zatrudni na waszych miejscach swoich pracowników". "Przyczyną
    uzasadniającej wypowiedzenie" jest nie bezpośrednio fakt przejęcia, ale
    fakt istnienia dwóch dublujących się zakładów.

    Niestety nie mam dostępu do orzecznictwa - opieram się tylko na ustawie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 14. Data: 2007-08-10 07:43:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 09 Aug 2007 18:23:42 +0200, Henry (k) napisał(a):

> [...]
    > uzasadniającej wypowiedzenie" jest nie bezpośrednio fakt przejęcia, ale
    > fakt istnienia dwóch dublujących się zakładów.

    To ja zadam pytanie pomocnicze - lepiej chyba pasujące do tej sytuacji.
    Czy likwidacja jednego z kilku oddziałów (tu akurat centrali) z
    pozostawieniem pozostałych jest likwidacja zakładu?

  • 15. Data: 2007-08-10 09:01:37
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 10 Aug 2007 07:43:10 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > To ja zadam pytanie pomocnicze - lepiej chyba pasujące do tej sytuacji.
    > Czy likwidacja jednego z kilku oddziałów (tu akurat centrali) z
    > pozostawieniem pozostałych jest likwidacja zakładu?

    A kto jest pracodawcą? Oddział czy też firma, a centrala jest tylko
    miejscem pracy? KP wskazuje na możliwość zwolnienia w przypadku
    "likwidacji pracodawcy". Samo miejsce pracy nic nie zmienia - ważne
    jest co jest w umowie bo to określi różnicę między likwidacją pracodawcy
    (można zwolnić), a likwidacją oddziału (nie można zwolnić).
    Jeśli ta centrala była odrębna organizacyjnie i majątkowo, oraz miała
    możliwość zatrudniania pracowników - to możliwe jest że była pracodawcą.

    Pozdrawiam,
    Henry