  • 1. Data: 2002-05-15 16:53:38
    Temat: canal+ i dane personalne abonenta
    Od: "Jakub Schab" <j...@w...pl>

    Z dniem 1 kwietnia rozwiązana została umowa pomiędzy mną a firma canal+ o
    świadczenie usług. Dzisiaj dostałem do w/w firmy pismo datowane na 15
    kwietnia, moje wątpliwości wzbudza fakt przechowywania moich danych
    osobowych w bazie danych firmy.

    Czy ustawa o ochronie danych nie zobowiązuje firmy do usunięcia danych
    osobowych z bazy z dniem rozwiązania umowy ??
    Czy firma ma prawo do przetwarzania moich danych po wygaśnięciu umowy?
    Być może powinienem wystosować pismo z żądaniem usunięcia danych z bazy?

    Z góry dziękując proszę o odpowiedzi na moje pytania

    Kuba

  • 2. Data: 2002-05-15 17:35:42
    Temat: Re: canal+ i dane personalne abonenta
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Schab" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    umowy?
    > Być może powinienem wystosować pismo z żądaniem usunięcia danych z

    Tak, ale po zakończeniu okresu, przez jaki muszą być przechowywane
    dokumenty finansowe Canal+ = pięć lat kalendarzowych po roku, w którym
    zakończyło się Twoje życie z C+ (czyli 2003, 2004, 2005,2006, 2007 -
    dopiero w 2008 r. firma może pozbyć Twoich danych. Teraz powinna
    zaprzestać ich wykorzystywania w celach marketingowych. Znana jest
    sprawa małżeństwa z Warszawy, która wygrała z Bankiem po otrzymaniu
    kartki z życzeniami, bonie wyrazili zgody na przetwarzaniach danych.
    Powodzenia

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-05-15 17:51:45
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Jakub Schab <j...@w...pl> napisał:

    > Być może powinienem wystosować pismo z żądaniem usunięcia danych z bazy?

    Istotne są dwie kwestie: 1. jakiego rodzaju była to korespondencja? 2. czy
    wyrażałeś kiedykolwiek zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w celach
    marketingowych?

    pozdrawiam
    wind