  • 1. Data: 2002-04-14 13:02:11
    Temat: brak pieczatki w legitymacji i kara - PKP
    Od: "wcale_nie" <m...@g...pl>

    Witam!
    Studiuje zaocznie, wiec znizka na przejazdy kolejowe mi przysluguje, jednak
    przez gapiostwo nie postaralem sie o pieczatke uczelni na zas - legitymacja
    byla wazna do 31.03. a zlapano mnie 11.04. z biletem ulgowym - kontroler
    wypisal kwit z wezwaniem do uregulowania platnosci (ok. 100 PLN) gdzie za
    bilet ulgowy zaplacilem ok 5 PLN . Napisalem odwolanie, zalatwilem
    pieczatke, zrobilem ksero i wyslalem do trzesacych tym interesem, Jak
    myslicie czy jest szansa na umorzenie kary? Wszak znizka mi sie nalezala, a
    brak pieczatki to przeoczenie.
    w_n

  • 2. Data: 2002-04-14 15:23:50
    Temat: Re: brak pieczatki w legitymacji i kara - PKP
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "wcale_nie" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jak
    > myslicie czy jest szansa na umorzenie kary? Wszak znizka mi sie

    Szansa moze i jest ale prawo jest po stronie koleji.A to przeoczenie
    to jest Twoj problem a nie PKP.Znizka ci sie nalezala pod warunkiem
    posiadania waznej(czytaj-postemplowanej) legitymacji.Warunku tego nie
    spelniles a wiec kara ci sie nalezala.Tak to w zyciu jest ze
    najwazniejszy jest "papier" i to Ty musisz sie do tych regul
    dostosowac (no chyba ze jestes masochista).

    Leszek

  • 3. Data: 2002-04-14 15:59:08
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >najwazniejszy jest "papier" i to Ty musisz sie do tych regul
    >dostosowac (no chyba ze jestes masochista).
    Skąd wiesz ? Może legitymacja jest potrzebna tylko do zweryfikowania posiadania
    uprawnienia a nie uzyskania go.

  • 4. Data: 2002-04-14 16:37:50
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Plonk" <...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości

    Skąd wiesz ? Może legitymacja jest potrzebna tylko do zweryfikowania posiadania
    uprawnienia a nie uzyskania go.

    Wiem z regulaminu PKP.Zreszta jeden "piorun".Warunkiem skorzystania z ulgi jest
    WAZNA legitymacja okazywana podczas kontroli.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-04-14 17:49:58
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości

    Wiem z regulaminu PKP.Zreszta jeden "piorun".Warunkiem skorzystania z
    ulgi jest WAZNA legitymacja okazywana podczas kontroli.

    Uprzejma prosba o nieciagnięcie watku w HTML.

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 6. Data: 2002-04-15 06:25:31
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > pieczatke, zrobilem ksero i wyslalem do trzesacych tym interesem, Jak
    > myslicie czy jest szansa na umorzenie kary? Wszak znizka mi sie nalezala,

    Najprawdopodobniej umorza i karza zaplacic oplate manipulacyjna.
    Niestety ta oplata wynosi ok 50 PLN (slownie: piecdziesiat zlotych).

    FP

  • 7. Data: 2002-04-15 07:25:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Apr 2002, wcale_nie wrote:
    [...]
> [...]
    >+ myslicie czy jest szansa na umorzenie kary? Wszak znizka mi sie nalezala, a

    Przejrzyj DOKŁADNIE regulamin PKP.
    Taki np. KZK-GOP przewiduje w takim wypadku (brak biletu okresowego,
    brak dokumentu) zwrot opłaty specjalnej (to się NIE MOŻE nazywać
    'kara' :)) minus koszty manipulacyjne - za darmo nie jest, ale znacznie
    taniej :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-04-15 10:47:34
    Od: "Paweł Jankowski" <p...@h...pl>

    Nie powinno byc zadnych problemow ze zwrotem doplaty do biletu,
    czyli oplaty specjalnej /tak jak to trafnie zostalo zauwazone nie jest to
    kara tylko bilet o podwyzszonej wartosci/. Konduktor nie ma uprawnien aby
    nas w jakikolwiek sposob karac tym bardziej finansowo. Ma natomiast
    uprawnienia do wystawiania biletow i ten zapis jest wykorzystywany w
    przypadku jazdy na gape. Gapowicz otrzymuje bilet po specjalnej, okazyjnej,
    nieco wyzszej cenie. W tym przypadku zostanie pobrana oplata manipulacyjna,
    ktora moim zdaniem nie powinna wyniesc wiecej niz 10% - tak jest np. ZTM w
    Wawie i na PKP przy oddawaniu biletow niewykorzystanych. PKP zwraca tez
    roznice ceny biletu I klasy i II klasy w przypadku jazdy bez miejsca
    siedzacego /w przypadku gdy sa wszystkie zajete/ przy wykupionym bilecie w
    przedzialach I klasy.
    Pawel Jankowski

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...