  • 1. Data: 2002-04-14 12:20:21
    Temat: Oszust na aukcji - proszę o pomoc !
    Od: "Szymon Urbaś" <s...@k...chip.pl>

    Witajcie !

    Dwa tygodnie temu chciałem wziąć udział w aukcji telefonu komórkowego na
    www.allegro.pl , napisałem e-mail do człowieka który sprzedawał ten telefon
    z zapytaniem o jego kolor. Dostałem odpowiedź jaki jest kolor, oraz
    propozycje "dogadania" się poza aukcją, gdyż posiada on kilka takich
    telefonów. Zaproponowałem mu swoją cenę, sprzedający zgodził się na tą
    ofertę, jednak zażądał przedpłaty (zaliczki) w wysokości 100 zł. na swoje
    konto bankowe. Po dwóch dniach zaliczka była na jego koncie, co potwierdził
    e-mailem, następnego dnia napisał, że wysłał telefon. Czekałem na przesyłkę
    dwa tygodnie, co dwa dni sprzedawca zapewniał mnie że przesyłka powinna być
    lada dzień, jednak przesyłka do mnie nie dotarła. Po tych dwóch tygodniach
    wysłałem e-mail do sprzedawcy, iż przesyłka nie dotarła do mnie, w związku z
    tym rezygnuje z tego telefonu i proszę o zwrot zaliczki spowrotem na moje
    konto. Sprzedawca odpisał, iż miał tam jakieś problemy i tak na prawdę
    telefonu jeszcze nie wysłał, ale jak jestem dalej zainteresowany, to go
    wyśle i za kilka dni będzie telefon u mnie. Opisałem, iż rezygnuje z tego
    zakupu i proszę o zwrot zaliczki w ciągu tygodnia.

    Tydzień już prawie minął, a zaliczki nie ma spowrotem na moim koncie. Co
    mogę teraz zrobić, aby odzyskać tą zaliczkę ? Złożyć jakieś doniesienia do
    policji czy prokuratury ? Jakie pismo mam napisać ? O co mam oskarżać tego
    człowieka ?

    Dysponuje takimi materiałami do tej "sprawy":
    - numer konta bankowego sprzedawcy
    - adres sprzedawcy (nie wiem czy prawdziwy)
    - kilkanaście e-mailów wymienionych z tym człowiekiem
    - numerami IP komputera przez które łączył się z internetem, oraz dokładne
    godziny i daty tych połączeń

    Z góry dziękuje i proszę o odpowiedź !
    Szymon Urbaś

  • 2. Data: 2002-04-15 09:42:51
    Temat: Re: Oszust na aukcji - proszę o pomoc !
    Od: "mikrus" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Szymon Urbaś" <s...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    (ciach)
> [...]
    > - kilkanaście e-mailów wymienionych z tym człowiekiem
    > - numerami IP komputera przez które łączył się z internetem, oraz dokładne

    Piszesz do prokuratury doniesienie o popełnieniu przestepstwa. Opisujesz to
    tak jak zrobiłes tutaj.
    To nie Ty masz oskarżać tylko właśnie prolurator i to oni (prok. + policja)
    na podstawie Twoich danych bedą go ścigać. Pismo koniecznie wyślij listem
    poleconym i zachowaj jego kopię.
    m.

  • 3. Data: 2002-04-15 10:36:08
    Od: "Paweł Jankowski" <p...@h...pl>

    Z tego co wiem, mowa o przestepstwie moze byc tylko wtedy gdy
    zostanie przekroczona pewna kwota wyrzadzonej krzywdy. Granica ta to chyba
    300zl. Ponizej tej kwoty mozemy mowic tylko o wykroczeniu - tak jest na
    pewno w przypadku kradziezy. Myle ze ta sytuacja sie tez ten zapis stosuje.
    Pawel Jankowski

  • 4. Data: 2002-04-15 11:02:38
    Od: "mikrus" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Paweł Jankowski" <p...@h...pl> napisał w
    wiadomości news:a9eaem$pjf$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > 300zl. Ponizej tej kwoty mozemy mowic tylko o wykroczeniu - tak jest na
    > pewno w przypadku kradziezy. Myle ze ta sytuacja sie tez ten zapis

    - tylko że tamten Troll napewno nie poprzestał na wyłudzeniu kasy tylko od
    jednego gościa.....

  • 5. Data: 2002-04-15 22:25:34
    Od: "Jacek P. U." <j...@p...fm>

> [...]
    > - kilkanaście e-mailów wymienionych z tym człowiekiem
    > - numerami IP komputera przez które łączył się z internetem, oraz dokładne

    To jest nauczka, aby nie kupowac "poza" aukcja.
    Gdybys zostal oszukany po wygraniu licytacji
    Allegro ubezpiecza kupujacych do kwoty 300 zl.

  • 6. Data: 2002-05-15 10:47:16
    Temat: Odp: Oszust na aukcji - proszę o pomoc !
    Od: "Kruk" <K...@i...gliwice.pl>

    > To jest nauczka, aby nie kupowac "poza" aukcja.
    > Gdybys zostal oszukany po wygraniu licytacji
    > Allegro ubezpiecza kupujacych do kwoty 300 zl.

    Tak, ale tylko po spełnieniu bardzo rygorystycznych warunków
    pozdrawiam