  • 1. Data: 2004-06-23 07:39:24
    Temat: biznes dla artysty - jak?
    Od: "amant" <l...@f...pl>

    cześć,
    mam pytanie w sprawie mojej znajomej - artysty plastyka. Chciałaby otworzyć
    coś na wzór "szkoły" czy też jakichś zajęć plastycznych dla dzieci i nie wie
    jak ma to zalegalizować. Czy ma otworzyć działalność gospodarczą - czy też
    może prowadzić takie zajęcia jako wolny zawód? Jakie są koszty prowadzenia
    działalności gospodarczej? Pewnie niestety jakieś podatki ma płacić?
    Założenie spółki odpada - za drogo...
    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    pozdro, amant
    GG #3350626

  • 2. Data: 2004-06-23 08:18:40
    Temat: Re: biznes dla artysty - jak?
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "amant" <l...@f...pl> napisał w wiadomości
    >Czy ma otworzyć działalność gospodarczą - czy też
    > może prowadzić takie zajęcia jako wolny zawód?

    Wolny zawód nie oznacza wolności od podatków :) czyli jeżeli chce od kogos
    brac pieniadze to powinna zgłosić własną działalnośc gospodarczą.
    Jeżeli jest "prawdziwą artystką" i nie chce się parać takimi przyziemnymi
    sprawami jak organizacja tej działaności to musi to komuś zlecić.

    andrzej

  • 3. Data: 2004-06-23 08:23:29
    Od: "amant" <l...@f...pl>

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "amant" <l...@f...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wolny zawód nie oznacza wolności od podatków :)

    to niestety wiem, ech gdyby był taki zawód to sam bym go teraz wykonywał;)

    czyli jeżeli chce od kogos
    > brac pieniadze to powinna zgłosić własną działalnośc gospodarczą.

    a ile to kosztuje, ile płaci się na ZUSY itd? ile miesięcznie to wynosi?

    --
    pozdro, amant
    GG 3350626

  • 4. Data: 2004-06-23 08:45:23
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Sama rejestracja firmy powinna sie chyba zmiescic w 200 zł. Księgowa chyba
    200 zł na miesiąc, ZUS około 660 zł na miesiąc. A jak jest cos zostanie to
    podatek od tego chyba 19%.
    Szczegóły niech zapyta w tej księgowości co jej bedzie robic usluge albo
    poszukac na www.google.pl

    andrzej

  • 5. Data: 2004-06-23 08:51:29
    Od: "amant" <l...@f...pl>

    dzięki

    --
    pozdro, amant
    GG 3350626

  • 6. Data: 2004-06-23 09:01:36
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
[...]

    oj sporo, kolo 600 zl. na siedzibe glowna zbieraja :-)

    P.