  • 11. Data: 2005-01-30 14:22:17
    Temat: Re: biuro nieruchomosci - prowizja
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik jokey alvarez napisał:

    > tak nazywam zlodziejem a dokladniej oszustem, poniewaz okrada
    no nie wiem, może się mylę ale: nie każdy złodziej jest oszustem ... ale
    każdy oszust jest złodziejem ...

    > wystawiajacego oferte sprzedazy (nie mnie !!!),
    a Ty właśnie reprezentujesz interesy właściciela ??? HA HA HA kupa
    śmiechu, z przewagą kupy ...

    > celowo namawiajac go do
    > wystawienia nieruchomosci duzo drozej niz jej faktyczna wartosc rynkowa,
    a wiesz co to jest wartość rynkowa ? nie sądzę ...

    > gdyz kasuje prowizje od wartosci wystawionej a nie sprzedazy.
    to tylko jeszcze gwoli ścisłości ... pośrednik kasuje od obu stron od
    ceny wystawionej?
    Czy od ceny za którą rzeczywiście kupujący nabył nieruchomość?
    Przecież właściciel może zmniejszyć cenę !
    Oczywiście pytam o przypadek kiedy kupujecie z pośrednikiem, a nie za
    jego plecami (w tym przypadku pośrednik nie ma szklanej kuli, żeby
    wiedzieć na jaką sumę go ktoś okradł i przyjmuje cenę za którą był dom
    zgłoszony).

    Radzisz

  • 12. Data: 2005-01-30 14:25:33
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Radzisz napisał(a):

    > no nie wiem, może się mylę ale: nie każdy złodziej jest oszustem ... ale
    > każdy oszust jest złodziejem ...

    Mylisz się.

    --
    :) Johnson

  • 13. Data: 2005-01-30 14:26:44
    Od: jokey alvarez <j...@p...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2005 15:22:17 +0100, Radzisz napisał(a):

    > to tylko jeszcze gwoli ścisłości ... pośrednik kasuje od obu stron od
    > ceny wystawionej?
    nie

    nie odpisales nic na temat niezgodnosci przedmiotu kupna i przedmiotu umowy
    posrednictwa - to jest dla mnie w tym calym watku najistotniejsze.

    Pozdrawiam !
    jokey
    GG67208
    ********************************

  • 14. Data: 2005-01-30 15:14:24
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik jokey alvarez napisał:

    > nie odpisales nic na temat niezgodnosci przedmiotu kupna i przedmiotu umowy
    > posrednictwa - to jest dla mnie w tym calym watku najistotniejsze.
    nie, dla Ciebie najważniejsze to jak nie zapłacić prowizji ...
    jeżeli masz podpisaną umowę na dom, a kupujesz mieszkanie to pośrednik
    zrobił błąd ponieważ nie podpisał z Tobą umowy na dom.
    Pewnie wierzył w zwykłą uczciwość ludzką ... albo zwyczajnie
    zapomniał/pomylił się/nie chciało mu się*

    Nie zmienia to jednak faktu że gdyby nie on, to ani Ty, ani Twoi rodzice
    nie dowiedzielibyście się o tym domu.

    Nie odpisałeś _dlaczego_ jest złodziejem .... Twoje tłumaczenie:
> [...]
    > wystawienia nieruchomosci duzo drozej niz jej faktyczna wartosc rynkowa,
    > gdyz kasuje prowizje od wartosci wystawionej a nie sprzedazy.
    nie trafia do mnie ... tępy jakiś jestem czy jak ?
    Dlaczego twierdzisz że okrada wystawiającego ofertę (czyli jak mniemam
    właściciela) ?
    Celowo namawia go, do czego ? Do tego żeby dostał więcej pieniędzy za
    swój dom ? To chyba dobrze mu doradza. Gdybyś to Ty sprzedawał
    mieszkanie za 1.000 zł, a pośrednik sprzedałby za 1.300 zł to chyba
    dobrze Ci życzy ?

    Ty zaś powiadasz że chce okraść _wystawiającego_ ofertę (właściciela) ...

    nie odpisałeś również czy ktoś Cię zmusza do zakupu tego właśnie domu, a
    to jest w równie istotne w tym wątku :)

    Radzisz
    *niepotrzebne skreślić

  • 15. Data: 2005-01-30 15:37:02
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    jokey alvarez napisał(a):
    > Niemniej cytuje ounkt z umowy:
    > "W przypadku zawarcia przez Zamawiajacego lub jego bliskich lub osob
    > pozostajacych z nim w zaleznosci sluzbowej umowa kupna (najmu) wskazanej
    > nieruchomosci z pominieciem Posrednika, Zamawiajacy zaplaci Posrednikowi
    > kare w wysokosci itd....."

    Poszukaj na www.uokik.gov.pl w rejestrze postanowień wzorców umowy
    uznanych za niedozwolone.

    KG

  • 16. Data: 2005-01-30 19:46:55
    Od: jokey alvarez <j...@p...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2005 16:14:24 +0100, Radzisz napisał(a):

    > nie, dla Ciebie najważniejsze to jak nie zapłacić prowizji ...
    ciagle nie rozumiesz - zaplacic odpowiednio mniejsza :)

    > Pewnie wierzył w zwykłą uczciwość ludzką ... albo zwyczajnie
    > zapomniał/pomylił się/nie chciało mu się*
    czyli jest solidna podstawa do negocjacji

    > Nie zmienia to jednak faktu że gdyby nie on, to ani Ty, ani Twoi rodzice
    > nie dowiedzielibyście się o tym domu.
    ave !

    > nie trafia do mnie ... tępy jakiś jestem czy jak ?
    moze faktycznie za malo kawy

    Klient chce wystawic dom za 350 tys, zglasza oferte do biura i mowi mu sie:
    wystaw pan za 400 bo tydzien temu dom taki sam jak pana za tyle
    sprzedalismy, ten dom sasiada 2 wioski dalej. Klient omamiony checia zysku
    zgadza sie, po czym czyta umowe i widzi ze placi prowizje od kwoty
    wystawianej a nie sprzedazy - dla mnie to oszustwo :)

    jesli jednak ty widzisz to inaczej to nie ciagnijmy tego w nieskonczonosc
    bo to temat na zupelnie inny watek

    > Ty zaś powiadasz że chce okraść _wystawiającego_ ofertę (właściciela) ...

    imho juz to zrobil

    > nie odpisałeś również czy ktoś Cię zmusza do zakupu tego właśnie domu, a
    > to jest w równie istotne w tym wątku :)

    nikt mnie nie zmusza, dom mi sie podoba, po miesiacach poszukiwan
    stwierdzilem ze to jest to.

    Pozdrawiam !
    jokey
    GG67208
    ********************************

  • 17. Data: 2005-01-30 20:00:24
    Od: jokey alvarez <j...@p...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2005 16:37:02 +0100, kam napisał(a):

    Czesc !

    > Poszukaj na www.uokik.gov.pl w rejestrze postanowień wzorców umowy
    > uznanych za niedozwolone.

    dzieki, ciekawe, niestety podobnego zapisu nie znalazlem, ale dzieki raz
    jeszcze!

    Pozdrawiam !
    jokey
    GG67208
    ********************************

  • 18. Data: 2005-02-01 10:44:13
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    jokey alvarez napisał(a), dnia 30-01-05 20:46 co następuje:
    > ciagle nie rozumiesz - zaplacic odpowiednio mniejsza :)
    skoro tak mówisz to zapewne tak jest :)

    > czyli jest solidna podstawa do negocjacji
    chyba tak.

> [...]
    > wystawianej a nie sprzedazy - dla mnie to oszustwo :)
    >
    > jesli jednak ty widzisz to inaczej to nie ciagnijmy tego w nieskonczonosc
    pierwsze primo ;) to jeżeli jesteś zdecydowany na zakup za 400.000 zł to
    właściciel powinnien być wdzięczny za prezent w postaci 50.000 zł.
    Ciebie rozumiem, bo płacisz 50.000 zł więcej. Jeżeli jednak chcesz kupić
    w tej cenie to widocznie dom jest wart te 400.000 zł.
    drugie primo ;) zostaw rozliczenia właściciela z pośrednikiem, raczej
    skup się na Twojej prowizji.
    Ponegocjuj z właścicielem, porozmawiaj z pośrednikiem ..

    > imho juz to zrobil
    według mnie jest inaczej, ale nieważne, zostawmy to ...

    Radzisz

  • 19. Data: 2005-02-01 15:07:43
    Temat: co to jest samoukaranie?
    Od: "Koszyczek" <k...@o...pl>