  • 351. Data: 2022-01-18 18:40:32
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2022 o 14:42, Olin pisze:

    > Może i zaszczepieni przenoszą wirusa tak samo, ale jakoś poziom szczepień
    > koreluje się ze śmiertelnością.
    > W tabeli masz choćby:
    > Kanada 78.9% zaszczepionych i 447 zgony w ostatnim tygodniu
    > Polska 56.7% zaszczepionych i 2548 zgony w ostatnim tygodniu
    > a populacja porównywalna.

    Ale poziom "Służby zdrowia" również? Gęstości zaludnienia? Może i w
    zamieszkałych obszaravch tak. Trzeaby sprawdzić.

    > A Hiszpania tylko 247 zgonów przy 75% zaszczepionych.

    Cieplej? W końcu już nikt nie twierdzi, że to nie jest choroba sezonowa.

    > Choć z drugiej strony Ukraina 31% zaszczepionych i 1036 zgonów, a jest ich
    > 44 mln, czyli lepiej niż u nas. Lepsza służba zdrowia?

    Tu akurat sprawa jest zapewne jasna - chujowe raportowanie.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 352. Data: 2022-01-18 23:10:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-18, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

> [...]
    > leczenia nowotworów, później próbowano na ich podstawie zrobić
    > pseudoszczepionki dla zwierząt. Jednak kilka lat temu, idea tych
    > pseudoszczepionek została wyrzucona na śmietnik. Dlaczego? Po pierwsze,
    > okazało się, że chociaż można podawać ludziom będącym w ostatnich
    > stadiach choroby nowotworowej preparaty, których nie podano by zdrowemu
    > człowiekowi, to badania na zwierzętach wykazały, że pseudoszczepionki
    > nie pozostają w miejscu wszczepienia, ale rozchodzą się po całym ciele i
    > można je było znaleźć w sercu, śledzionie, mózgu i jajnikach. Po drugie,

    A możesz powiedzieć jakie to szczepionki pozostają wyłącznie w miejscu
    wszczepienia i nie rozchodzą się po całym ciele? Serio pytam.

    --
    Marcin

  • 353. Data: 2022-01-18 23:55:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-18, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Ta "nawet niegłupia" strategia *sprzedaży* na jeden sezon grypowy to
    > IMHO kryminalnie nieodpowiedzialny debilizm w perspektywie kilku+
    > sezonów grypowych. Nawet gdyby "ciemny lud" był gotów zapomnieć to
    > chociażby "trolle Putina" nie dadzą (mają inne interesy).

    Może spodziewali się, że jednak będzie ze szczepieniami mniejszy opór
    lub zostaną wprowadzone szeczpienia obligatoryjne. W takim układzie
    pewnie byłoby w miarę ok.

    > Zaczadzeni szczepionkowcy wydają się nie łapać że teraz się zbiera owoce
    > szczepień na ukraińską świńską grypę. To *ja*k "sprzedają" szczepienia na
    > kowid ma bardzo mizerne szansę podnieść zaufanie do szczepień
    > "ostatnich 10%" i dać przejścia do problemu "ostatnich 5%".

    Owszem, ale nie jestem do końca pewny jaki jest tu długofalowy mechanizm
    społeczny. Bardziej spodziewam się pochodnych wstawania z kolan różnych
    suwerenów lub zwykłego efektu Inernetu.

    Cel jest ambitny, ale mało wyraźny.

    --
    Marcin

  • 354. Data: 2022-01-19 00:41:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Prościej pewnie na wiki sprawdzić. I wiarygodniej.

    Jak chcesz na wiki sprawdzić odbiór społeczny efektywności tamtych
    szcepionek?

    --
    Marcin

  • 355. Data: 2022-01-19 07:50:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.01.2022 o 23:10, Marcin Debowski napisał:

    > A możesz powiedzieć jakie to szczepionki pozostają wyłącznie w miejscu
    > wszczepienia i nie rozchodzą się po całym ciele? Serio pytam.

    Ja cytuję naukowca. Sądzę, że jeśli chodzi o tę technologię, to właśnie
    takie były założenia, że tak miało to działać ze względów
    bezpieczeństwa, ponieważ rok temu pamiętam, że producenci zapewniali, że
    opanowali proces tak, ze właśnie efekt ten nie zachodzi. Więc nie mnie
    pytaj, tylko twórców i naukowców, dlaczego w tym wypadku jest to tak ważne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 356. Data: 2022-01-19 11:15:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 18 Jan 2022 18:40:32 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale poziom "Służby zdrowia" również? Gęstości zaludnienia? Może i w
    > zamieszkałych obszaravch tak. Trzeaby sprawdzić.

    Poziom służby zdrowia i gęstość zaludnienia wiosną 2020 była taka sama i w
    Kanadzie mieli nawet 1182 zgony tygodniowo. U nas w tym czasie maksymalnie
    177.

    > Cieplej? W końcu już nikt nie twierdzi, że to nie jest choroba sezonowa.

    Przy pierwszej fali (marzec - kwiecień 2020) w Hiszpanii też było cieplej,
    a umierało nawet 6000 osób tygodniowo.

    Popatrz na wykresy zgonów w trzech krajach w czasach "przedszczepionkowych"
    i od lata 2021:
    https://covid19.who.int/region/euro/country/es
    https://covid19.who.int/region/amro/country/ca
    https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    U nas od października 2021 pik jak nos Pinokia, a w Hiszpanii mały wzgórek;
    w Kanadzie niewiele większy.

    > Tu akurat sprawa jest zapewne jasna - chujowe raportowanie.

    Albo ciulowy patron. Trzeba św. Andrzej Bobolę - choć on niby "drugorzędny"
    - wymienić na św. Włodzimierza Wielkiego, bo Jarosława Mądrego chyba nie
    chcemy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 357. Data: 2022-01-19 11:28:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 18 Jan 2022 13:10:12 +0100, Olin napisał(a):

    > Tak, z tego obrazka od razu widać, że szczepienia nic nie dają; no może
    > trochę chronią:
    > https://pbs.twimg.com/media/FE4ISdYXsAgqnCn?format=j
    pg&name=small

    I jaszcze taka ciekawostka na podstawie danych z:
    https://dane.gov.pl/pl/dataset/2582,statystyki-zakaz
    en-i-zgonow-z-powodu-covid-19-z-uw

    Zgony na kowid w okresie 1-28.12.2021
    - osoby nie starsze niż 60 lat: 1374
    - w tym w pełni zaszczepieni: 229 (16.67%)

    Zgony na kowid w okresie 1-30.09.2021
    - osoby nie starsze niż 60 lat: 37
    - w tym w pełni zaszczepieni: 2 (5.41%)
    dla całej populacji w tym okresie:
    - zgony: 305
    - w tym w pełni zaszczepieni: 62 (20.33%)

    Kto się miał zaszczepić, zrobił to lipca, najdalej sierpnia, i we wrześniu
    było już 50% wakcynowanych.

    --

    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 358. Data: 2022-01-19 17:02:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2022 o 11:15, Olin pisze:

    > Poziom służby zdrowia i gęstość zaludnienia wiosną 2020 była taka sama i w
    > Kanadzie mieli nawet 1182 zgony tygodniowo. U nas w tym czasie maksymalnie
    > 177.

    No i sam widzisz, że zależy to od znacznie większej ilości czynników niż
    sam poziom zaszczepienia, który wtedy wynosił zero i w sumie do dziś nie
    doszli z czego wynika, że pierwsza fala ominęła polskę.

    Skoro tak wolisz...

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 359. Data: 2022-01-19 18:41:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak chcesz na wiki sprawdzić odbiór społeczny efektywności tamtych
    > szcepionek?

    Źle cie zrozumiałem - myślałem że miałeś na mysli jaka była skuteczność
    tych szczepione a nie jaka ludzie myśleli że jest;)

    JFa pytaj - to jego miasto:P Myślę, że przed szczepieniami bez większego
    znaczenia bo ludzie pewnie w większości nawet nie mieli pojecia co to
    konkretnie jest, a potem epidemia wygasła, więc wyszło że skuteczne.

    A teraz jest na odwrót ci co myśleli że skuteczne wzieli i okazało się
    że nie robi:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 360. Data: 2022-01-20 00:29:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-19, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

> [...]
    > bezpieczeństwa, ponieważ rok temu pamiętam, że producenci zapewniali, że
    > opanowali proces tak, ze właśnie efekt ten nie zachodzi. Więc nie mnie

    A jesteś w stanie podać jakikolwiek link do takich deklaracji tych
    producentów?

    > pytaj, tylko twórców i naukowców, dlaczego w tym wypadku jest to tak ważne.

    Mam taki problem z tym co zacytowałeś, że jest to napisane w typowym
    stylu nastawionym na manipulację. Język ma brzmieć naukowo, konkretów i
    wyjaśnień de facto zero, a styl zwracania schlebiający odbiorcom. To
    jest standardowy język piewców teorii spiskowych. Dlatego ciekawią mnie
    konkrety. Nie będąc mikrobiologiem, ale coś tam o organizmie wiedząc
    trochę wydaje mi się dziwne, że dowolne ukłucie w dowolne miejsce gdzie
    znajdują się naczynia krwionośne miałoby nie prowadzić do dystrybucji
    tego co wstrzyknięto po organiźmie.

    --
    Marcin