    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Date: Mon, 24 Jan 2022 12:32:13 +0100
    <61dd8792$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <srk39k$deg$1@gioia.aioe.org>
    <61ded3a0$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <srmor1$13ie$1@gioia.aioe.org>
    <1e3y64i72r74q$.9gtqq7y3ydn3$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net> <a...@w...eu>
    <1...@4...net>
    <sxohwwq7cutl$.1leuzybv1sis8$.dlg@40tude.net>
    <u...@4...net> <a...@w...eu>
    <1galmi8zjezny.16zmtx6yoqqc9$.dlg@40tude.net>
    <137bjcjkg0j0j.1j6ewb0rk79up$.dlg@40tude.net>
    <ia9qy7h3pe8g$.twz3jfc1q34j.dlg@40tude.net>
    <w...@4...net>

    Dnia Fri, 21 Jan 2022 17:19:15 +0100, J.F napisał(a):

    > Maja dowodzic, ze smiertelnosc Covid wynosi ok 1%.

    Na raka umiera w Polsce rocznie prawie 110 tys. osób. Na kowida przez
    niecałe dwa tyle samo. Mamy przestać leczyć nowotwory, bo terapia droga, a
    śmiertelność tylko dwa razy większa niż na kowid?
    Leczenie innych chorób też pochłania horrendalne pieniądze, a umieralność,
    zgodnie z Twoim tokiem myślenia, do olania:
    - Miażdżyca zabija co roku ok. 30 tys. ludzi w Polsce
    - Na zawał serca umiera około 15 tys. Polaków rocznie.

    https://www.medonet.pl/narodowy-test-zdrowia-polakow
    /co-dolega-polakom-,choroby--ktore-zabijaja-ponad-po
    lowe-polakow,artykul,91342726.html

    > 77 czy 92%, bo i takie liczby widzialem?

    Zaszczepienie wziąłem z tej samej strony, bo rzetelność nakazuje brać dane
    z tego samego źródła, a nie dla każdego przypadku z innego, żeby wyszło, co
    chcemy.

    > Ale jeszcze zakażenia podaj.

    Możesz podać sam. Zakażenia, jak dla mnie, o niczym mówią, bo w Niemczech
    każdy może zrobić je za darmo przed pójściem do siłowni, a u nas trzeba
    mieć komplet objawów i skierowanie od lekarza. U nas zakażonych podobno
    mniej niż w innych krajach, tylko zgonów jakoś więcej.

    > i bylby to dobry argument, gdyby nie:

    Korelacje mają to do siebie, że niektóre punkty bardziej odstają od krzywej
    dopasowania a inne mniej. Trzeba by zrobić podobne obliczenia dla
    wszystkich krajów z wiadomej strony, a takiego nadmiaru czasu nie mam.

    Weź krzywe zgony vs czas dla dobrze zaszczepionych krajów, powiedzmy
    powyżej 75%, i porównaj górki przed latem 2021 i jesienną. Po szczepieniach
    jesienna jest mizerna.

    https://covid19.who.int/region/amro/country/ar
    https://covid19.who.int/region/euro/country/pt
    https://covid19.who.int/region/euro/country/fr

    Szczególnie ciekawa jest Argentyna (73,42% zaszczepionych), bo argument o
    wspaniałej służbie zdrowia brzmi słabo.

    > Dalej - wez pod uwage, ze UK puscila pierwszą fale na żywiol, a w
    > Hiszpanii tez tak wyszlo - wiec moze po prostu nieodporni wygineli
    > wczesniej.
    > Tylko - sumaryczna ilosc zgonow jakby tam mniejsza.

    No właśnie. wcześniej pisałeś, że w Hiszpanii "wymarli" przy okazji
    pierwszej fali, a u nas zgonów sumarycznie już więcej i nic lepiej. Czemu u
    na nie "wymarli"?

    > A moze objawiaja sie skutki naszej sluzby zdrowia?

    Na chłopski rozum służba zdrowia może uchronić prze zgonem, ale nie samą
    chorobą. Czemu w USA do szpitali trafiają głównie nieszczepy?
    https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#covidnet-h
    ospitalizations-vaccination

    Już kiedyś podawałem ten adres i narzekałeś, że dane tylko do sierpnia.
    Teraz są do połowy grudnia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek