    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezpieczne rozwiazanie umowy
    Date: Thu, 14 May 2009 00:28:11 +0200

    pk wyskrobał(a):
> [...]
    > trzecie praw wynikających z Umowy, bez uprzedniej pisemnej zgody
    > Zleceniodawcy.
    > 5.3.Za nieprzestrzeganie zakazu, o którym mowa w pkt , Zleceniobiorca
    > zapłaci Zleceniodawcy, kwotę 5 000,00 (słownie pięć tysięcy złotych).
    > Zleceniodawca jest uprawniony do dochodzenia odszkodowania
    > przewyższającego karę umowną.
    >
    > Niestety nie jestem zadowolony ze wspolpracy za to rynek na te wlasnie
    > uslugi jest otwarty. Jak moge bez narazania sie na kare finansowa
    > swiadczyc uslugi dla innych podmiotow gospodarczych (konkurentow)?

    Trochę głupio, że coś takiego podpisałeś w ogóle. Zakaz konkurencji bez
    rekompensaty - to jak strzelić sobie w stopę.

    > Myslalem o zamknieciu firmy i otworzeniu nowej

    W sensie likwidujesz swoją DG i zakładasz potem ją znowu? Na jedno wyjdzie.
    Bez sensu w tej sytuacji. Nie ominiesz w ten sposób zakazu.

    > albo o zalozeniu spolki
    > jawnej.

    To już lepiej, ale potrzebujesz wspólnika. Wtedy usługi będzie świadczyć
    spółka, a nie Ty. Wg umowy będzie OK.

    > Na ile udalo mi sie ustalic juz, najlepiej by bylo dogadac sie ze
    > zleceniodawca, ale to sie nie da. Wiec pozostaje mi isc do Sadu.
    > Powolujac sie na wyrok:
    > Wyrok SN z 11 września 2003 r., III CKN 579/01, OSNC 2004/10/167
    > http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/wyr
    ok;sn;izba;cywilna,ic,iii,ckn,579,01,5439,orzeczenie
    .html
    > Jak udalo mi sie wywnioskowac z podanego wyroku: nalozony przez
    > Zleceniodawce zakaz podejmowania dzialalnosci konkurencyjnej jakis
    > czas po ustaniu obowiazywania umowy bez ekwiwalentu jest sprzeczny z
    > zasadami wspolzycia spolecznego. Art 1012 k.p. mowi o wymaganym
    > ekwiwalencie.
    >
    > Ktos inny mi podpowiedzial, aby wniesc powództwo o ustalenie
    > nieważności umowy z powodu sprzeczności z zasadami współżycia
    > społecznego (189 kpc w zw. 58 par 2 kc). Niestety nie potrafie
    > odnalezc odpowiedniego paragrafu :(

    Jeżeli chcesz się "okopać" na argumencie, że klauzula o zakazie konkurencji
    bez wynagrodzenia jest niezgodna z ZWS, to lepiej nie rób nic sądowego na
    razie, tj. zacznij wykonywać te konkurencyjne usługi (złam tą klauzulę) i
    najwyżej jak Cię dawny zleceniodawca pozwie o zapłatę kary umownej, to
    podniesiesz zarzut nieważności umowy w części dotyczącej zakazu konkurencji.
    Tylko tutaj oparcie się o ZWS jest raczej słabe moim zdaniem...

    --
    .B:artek.