    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bara-bara w autku
    Date: Tue, 25 Nov 2003 23:57:58 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc179.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    > Możliwa kwalifikacja to art. 140 kw, czyli nieobyczajny wybryk.

    Polemizował bym z tą kwalifikacją dość silnie. Sąd Najwyższy w swoich
    orzeczeniach (np. wyrok SN z dnia 7 maja 1974 r. Rw 236/74 OSNKW 1974/9
    poz. 176; uchwała SN z dnia 20 września 1973 r. VI KZP 26/73 OSNKW 1973/11
    poz. 132) wyjaśniał, że działanie "publiczne" zależy od tego, czy
    zachodziła możliwość spostrzeżenia zachowania sprawcy przez bliżej nie
    określoną liczbę osób. Ma to miejsce wówczas, gdy bądź ze względu na
    miejsce działania, bądź ze względu na okoliczności i sposób działania jego
    zachowanie się jest lub może być dostępne dla nie określonej liczby osób.

    Tak więc, jeśli się "zaszyli" się w jakiś krzakach tym samochodem, to
    raczej trudno mówić o publiczności ich zachowania. Przed sądem żądał bym
    wykazania szkodliwości społecznej mojego postępku, a w szczególności tej
    publiczności, wobec której dopuściłem się wykroczenia. Wydaje mi się, że
    były by tu spore szanse na obronę.