  • Data: 2009-05-04 10:19:22
    Temat: Re: bank żąda wyciągu z konta
    Od: miffy <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    gargomel pisze:

    > sto lat temu była różnica między ch i h, ale język polski to nie jest
    > wymarła łacina, żyje i ciągle sią zmienia, więc dzisiaj nie ma żadnej
    > róznicy między ch i h (tylko w głupiej skostniałej ortografi się to ostało
    > bo paru polonistuf nie widzi i nie słyszy że świat się zmienił:O)
    > już nawet mniędzy i i j występują naprawde minimalne różnice w wymowie, więc
    > pewnie niedługo i one zanikną:O)

    A czy te około 20 lat temu (czy więcej czy mniej) dzieci na początku
    nauki liter w podstawówce zastanawiały się, czy piszę się "si" czy "ś",
    "ni" czy "ń" bo pamiętam, że u nas w szkole nikt nie miał z tym problemu
    z teraz dziecko w podręczniku z literami poznaje si i ś (a jak
    zobaczyłam "dzi" i "dź" to mi ręce opadły)a potem pisząc "słońce" pyta
    sie przez jakie "ni" to się pisze. Głupota totalna i burza mózgów. Więc
    chyba zmierzamy w odwrotnym kierunku ;)