    From: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bank zabrał mi pieniądze z konta bez zgody i informacji
    Date: Mon, 15 May 2006 11:25:52 +0200

    Użytkownik "Smutny30" <s...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:e49evm$154$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Zdarzł mi się taki przypadek, że przez pomyłkę banku zleceniodawcy wpłynęła do mnie
    pensja kolegi. Następnego dnia zauważyłem,
    > że pieniądze te zostały wycofane z mojego rachunku. Problem w tym, że nikt mnie nie
    pytał o zgodę ani nawet nie poinformował o
    > takiej sytuacji. A co by było gdybym wydał te pieniądze nie analizując skąd
    przyszły ? W tym czasie spodziewałem się innych
    > przypływów i stan konta mnie nie zaskoczył. Czy jest na to jakiś konkretny paragraf
    w prawie cywilnym lub bankowym ? Czy bank
    > miał prawo wykonać tę operację bez mojej zgodny czy chociaż poinformowania mnie o
    zaistniałej sytuacji ?

    Nie wiem co mógł/musiał zrobić bank, ale na pewno Ty nie miałeś prawa do tych
    pieniędzy (nie chodzi bynajmniej tylko prawo
    moralne). Gdybyś wydał wczesniej te pieniądze to można by od ciebie zażądać ich
    zwrotu (nieuzasadnione wzbogacenie sie czy
    jakos tak).

    A.