    From: "BartekB" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bank bezprawnie pobral mi z konta 800zl
    Date: Thu, 28 Oct 2004 22:55:23 +0200

    Użytkownik "Comodant" napisał
    > Tak jestem jeszcze młody i naiwny.

    Najwyrazniej, skoro doradzasz komus kradziez...

    > Myślałem, że prawo jest po to by chronić
    > ludzi i im pomagać kiedy są oszukiwani,

    Oczywiscie, ze po to wlasnie jest prawo. Ale w opisywanej sytuacji
    bank nie ukradl pieniedzy z konta. Konto nie jest wlasnoscia
    klienta. Klient tylko wykupuje usluge, a bank dba o to, by wszystko
    bylo w porzadku.
    Kobieta dostala na konto nienalezne(!) jej pieniadze. Pomylka
    nastapila na lini wplacajacego i banku. Bank nadzoruje pieniadze na
    kontach wiec i bank naprawia pomylke. A pomylka jest np. niezgodnosc
    numeru konta z nazwa jego "wlasciciela". A ze kobieta z wlasnej woli
    i celowo przelala komus pieniazki, to niestety jej blad. We
    wszystkim wskazany jest umiar. Rowniez nadmierna uczciwosc moze sie
    obrocic przeciw nam. Pozostaje liczyc na rownie wielka uczciwosc
    tamtej osoby. Bo wszelkie przypadkowe nadmiary lub niedomiary na
    koncie zalatwia sie z bankiem, a nie prywatnie z innymi
    wlascicielami kont.

    > Czasami teorie pracowników naukowych [ciach]

    Eee... Ale o co chodzi? Jaki to ma zwiazek z tematem?????

    > Co się tak dziwisz jak przedszkolak?

    Bylem dzis w przedszkolu - milo byloby tam wrocic :)
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."