    From: przypadek <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: art 691 kc - wstąpienie w stosunek najmu
    Date: Thu, 5 Nov 2009 05:07:10 -0800 (PST)

    On 5 Lis, 12:12, l...@v...pl wrote:

    > Wielkie dzięki.
    >
    > Powiedz mi bo tak na prawdę, to dostałem pismo, a nie decyzję o kwestionowaniu
    > mojego wstąpienia w stosunek najmu, i nie wiem czy mam pozew traktować, jako
    > kwestionowanie tego co pisze urząd, czy raczej mam się skupić na wypełnieniu
    > przesłanek 691 ?
    >
    > --

    Przy pozwie o ustalenie skup się oprócz meritum sprawy na dowiedzeniu
    interesu prawnego. W zasadzie istnieje on tylko wtedy, gdy jeszcze nie
    doszło do żadnego naruszenia (nie przeczę, że tak nie jest, ale musisz
    to dokładnie sądowi wykazać), ale istnieje jakaś podstawa
    przypuszczania, że może dojść, jakaś niepewność prawna (np. właśnie
    pismo, na które się powołujesz). Przeczytaj sobie jakiś komentarz do
    189.