    From: Herald <h...@o...eu>
    Subject: Re: art. 182^3 KP
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 11 Jun 2010 13:46:18 +0200

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 10:08:30 +0200, max napisał(a):

    > § 2. Urlopu ojcowskiego udziela się na pisemny wniosek pracownika-ojca
    > wychowującego dziecko, składany w terminie nie krótszym niż 7 dni przed
    > rozpoczęciem korzystania z urlopu; pracodawca jest obowiązany uwzględnić
    > wniosek pracownika.

    Pracownik - ojciec wychowujący dziecko w terminie nie krótszym niż 7 dni
    przed rozpoczęciem korzystania z urlopu powinien wystąpić z pisemnym
    wnioskiem do pracodawcy o udzielenie mu na podstawie art. 182[3] par. 2
    K.p. 1 tygodniowego urlopu ojcowskiego. We wniosku pracownik podaje wiek
    dziecka oraz okres, w którym chciałby z niniejszego urlopu fakultatywnego
    skorzystać. Wniosek pracownika złożony w terminie ustawowym jest wiążący
    dla pracodawcy. Oznacza to , że pracodawca nie może odmówić pracownikowi
    udzielenia niniejszego urlopu w terminie przez niego wskazanym. Co
    ważne, jeżeli urlop ojcowski nie zostanie wykorzystany przez pracownika w
    ciągu pierwszych 12 miesięcy życia dziecka, wówczas przepada.

    > Czy może ktoś mi wyjasnić co w jeżyku prawniczym oznacza słowo uwzględnić ?
    > Pani w ZUSie mówi, że nie muszę się zgodzić w wybranym przez praciwnika
    > terminie bo oni zapytuja pisemnie pracodawcę czy zgadza się na ten urlop w
    > tym terminie

    Zaiste, ZUSowcy będą wysyłali z zapytaniami umyślnych - tak?
    Jak sobie wyobrażasz obieg tych wniosków/zapytań w terminie 7 dniowym? :))

    > i jesli nie dostaną zgody od pracodawcy to pracownik i tak nie
    > dostanie urlopu w wybranym przez siebie terminie.

    To jest urlop fakultatywny.
    Czyżbyś chciał by pracodawca decydował kiedy pracownik może wykorzystać
    macierzyński???
    Jeszcze by tego brakowało!!!
    Pracodawca jest związany wnioskiem pracownika, o ile ten złożył wniosek z
    ustawowym wyprzedzeniem.