    From: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: anulowanie aktu notarialnego
    Date: Thu, 10 Jan 2008 12:19:55 +0100

    > Jakie warunki trzeba spelnic, zeby anulowac akt notarialny ?
    > Problem wyglada nastepujaco:
    > Kupilem kilka miesiecy temu dzialke od pewnej kobiety. Jej brat ma
    > pole tak, ze czesciowo trzeba przejechac po mojej dzialce (choc nie
    > koniecznie, bo powyzej jest jeszcze pole ich wujka, ale droga gruntowa
    > jest tak wytyczona, ze wchodz tez na moje).
    > Od wczoraj brat tej kobiety robi straszna wojne o ten kawalek drogi.
    > Najpierw chcial sluzebnosc tego kawalka drogi na co mu powiedzialem,
    > ze nie ma problemu, ale dzis sobie wymyslil, ze sluzebnosc juz mu nie
> [...]

    A co na to notariusz ? On nie powinien dopuscic do tranzakcji pozbawiającej
    czyjejs działki dostepu do drogi publicznej. Popatrz co jest w KW działek
    wokół działki spornej (działki brata). Moze się okazać ze np ów wspomniany
    wójek musi przepuscić (służebność jest na działce wójka) a ty swoje możesz
    opłotować i miec go gdzies. Co to znaczy droga gryntowa ? Jest jakas droga
    czy po prostu wszyscy tędy jadą, ale równie dobrz mogli by gdzies indziej.
    Na słuzebnośc tak łatwo się nie zgadzaj bo to obniaza wartość twojej
    nieruchomosci. A może na swojej działce juz masz służebnośc ? Sprawdz w KW.
    Jak kupowałes to ponienes to wiedzieć.

    A.