  • 11. Data: 2007-10-30 18:31:18
    Temat: Re: anonimowe zgloszenie na 997
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

    > cisza nocna sama w sobie nie istnieje chyba, że w regulaminie
    > spółdzielni mieszkaniowej, ale zakłocanie jako takie w kodeksie cywilnym
    > jak najbardziej i nie tylko w nocy, ale przez 24 godziny.

    sorry, wykroczeń a nie cywilnym :)

  • 12. Data: 2007-10-30 20:59:40
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    > miranka wrote:

    > Ma też obowiązek zameldować się pod adresem ZZZ i od sprawdzenia tego
    > jest właśnie policja.

    Może przebywać tam przejazdem i też ma prawo spokojnie przespać noc:)))
    A tak w ogóle, to czy w Polsce rzeczywiście nadal istnieje obowiązek
    meldowania się w miejscu zamieszkania? Poważnie pytam. Nie chodzi mi o
    interes niezameldowanej osoby (lepiej być gdzieś zameldowanym), ani o
    interes właściciela mieszkania (lepiej nikogo obcego nie meldować), a
    wyłącznie o wścibstwo organów ścigania. Wydawało mi się, że już skończyliśmy
    z tym reżimowym przepisem.
    Anka

  • 13. Data: 2007-10-30 21:37:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Oct 2007, miranka wrote:

    > A tak w ogóle, to czy w Polsce rzeczywiście nadal istnieje obowiązek
    > meldowania się w miejscu zamieszkania? Poważnie pytam.
    [...]
    > Wydawało mi się, że już skończyliśmy z tym reżimowym przepisem.

    Dobrze Ci się *wydawało* :) - jest inaczej, stanowi wykroczenie, można
    mandat lub grzywnę dostać.
    Mało kto ściga, ale *jak ktoś chce komuś dołożyć*... takie mamy prawo
    (zbyt restrykcyjne i zbyt nieprzestrzegane, przez co można zawsze
    znaleźć hak na nieświadomego że łamie przepis).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-10-31 13:35:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    miranka wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Może przebywać tam przejazdem i też ma prawo spokojnie przespać noc:)))

    Sąsiedzi mogą stwierdzić coś innego.

    > A tak w ogóle, to czy w Polsce rzeczywiście nadal istnieje obowiązek
    > meldowania się w miejscu zamieszkania? Poważnie pytam.

    tak. nikt ustawy nie zmienił.

  • 15. Data: 2007-10-31 19:04:21
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 31-10-2007 o 14:35:46 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > Sąsiedzi mogą stwierdzić coś innego.

    To jest najgorsze... pojawiasz sie w jednej lokacji raz w tygodniu na
    nocleg a wszyscy sasiedzi sa swiecie przekonani, ze jestes tam caly
    tydzien. Ba, widzieli cie jak wyrzucales smieci we wtorek, czwartek i
    sobote, chociaz byles tam tylko w niedziele.

    A potem sie tlumacz "wladzy", ze im sie cos ubzduralo.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 16. Data: 2007-10-31 21:30:42
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > to tak jakby policja się wtrącała w głośną dyskotekę na środku odludzia
    > tylko dlatego że tamtędy przejeżdżali.

    Nie mówimy o odludziu.

    A jak grupa osobników będzie głośno śpiewać w parku, to przejeżdżający
    obok radiowóz też nie może się wtrącić, bo nie było zgłoszenia?
    Dziwne. A nawet bardzo dziwne.

    Piotr

  • 17. Data: 2007-11-01 12:04:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał
    > A jak grupa osobników będzie głośno śpiewać w parku, to przejeżdżający
    > obok radiowóz też nie może się wtrącić, bo nie było zgłoszenia?

    Może się wtrącić. Może poprosić o ciszę, wylegitymować. Może znaleźć
    podstawy od ukarania za wykroczenie np. picie alkoholu, używanie słów
    wulgarnych w miejscu publicznym.
    Ale gdyby chciała ukarać za zakłócanie ciszy i spokoju, a nie byłoby osoby,
    której by to "zakłóciło" (pokrzywdzonego) to sprawa w sądzie grodzkim by
    przepadła. Akurat z tym wykroczeniem tak już jest, że musi być skutek dla
    kogoś, bo jak nie ma to nie ma wykroczenia.