    From: the_foe <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: amazon.com i co na to polskie sady?
    Date: Sun, 13 Apr 2008 20:28:35 +0200

    Dnia Sun, 13 Apr 2008 11:13:23 -0700 (PDT), SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Bo kupujesz od tej samej wytworni tylko ze od innego sprzedawcy.
    > pieniadze nie ida "ty-->empik-->pomaton EMI-->EMI" tylko "ty-->amazon--
    > kupic takiego wykonawcy. Amazon oferuje mp3 bo placi EMI stosowna
    > ilosc pieniedzy od sprzedanych w ten sposob utworow.

    i widzisz, to klasyczne petitio principi. Czyli "jak Ci sie z tego jajka
    wykluje kura to jest to kurze jajko".
    a) nie znasz umowy miedzy wydawca a tworca
    b) nie znasz umowy miedzy wlascicielem a lokalnym wydawca.

    O legalnosci, a raczej skutecznemu zaspokojeniu roszczen
    tworcy/wlasciciela, kaxorazowo decyduje sad - jesli takowe straty on
    zglasza.
    Jak wiadomo w postepowaniu cywilnym nie musi chodzic o przestepstwo.
    Prawo autorskie w Polsce (a sadze za takze wszedzie) nie nakazuje
    ujednolicac formy obrotu i umow.
    Co za tym idzie tworca/wlasciciel moze cos spzredac na zasadzie
    opgraniczenia terytorialnego.

    Jezeli wiec pan nie zna odpowiedzi prosze nie zadawac kolejnych pytan.