  • 1. Data: 2005-06-02 05:43:45
    Temat: allegro, poczta polska, nieuczciwy klient
    Od: "Maciek" <j...@K...wp.pl>

    Witam
    Sprawa wlasciwie nie dotyczy allegro, ale przez allegro skontaktowalem sie
    ze sprzedajacym. Wystawial on tam pewne urzadzenie elektroniczne.
    Obserwowalem jego aukcje, ktora byla juz druga aukcja na ten przedmiot.
    Poprzedni kupujacy ( osoba z koperta ) ponoc oszust, tak przynajmniej
    twierdzil sprzedajacy. Ta aukcja takze zakonczyla sie fiaskiem i przedmiot
    ponownie wyladowal ( czyli juz na 3 aukcji ) na allegro.Zaproponowalem
    sprzedajacemu ze zakupie ten przedmiot, za cene 50zl mniej niz cena z
    ostatniej aukcji. Sprzedajacy na to przystal. On odwolal aukcje a ja
    wyslalem mu na konto pieniadze. Sprzedajacy potwierdzil odbior przelewu i
    zobowiazal sie wyslac przedmiot w ten sam dzien. czyli w Srode dnia
    25.05.2005. Przesylke mialem dostac w piatek. Nie doszla, ani w sobote ani w
    poniedzialek. W poniedzialek skontaktowalem sie z nim, ale on twierdzil ze
    przesylka zostala wyslana w srode i ma to w 4 literach.... Wczoraj tj
    01.06.2005 dostalem awizo na przesylke za pobraniem na kwote 9,50. Poszedlem
    na poczte i okazalo sie ze jest to przesylka od tego czlowieka. Tyle ze po
    pierwsze za pobraniem ( kwota nieduza, ale ja juz mu pieniadze wplacilem na
    konto i jakim prawem jeszcze pobranie?? ) a po drugie przesylka wyslana
    31.05.2005. Czyli nie jak twierdzil pare dni wczesniej. Inna sprawa ze
    przesylka wazy na moj gust troche za malo jak na urzadzenie elektroniczne
    ktorego sie spodziewalem. W zwiazku z powyzszym chcialem otworzyc ja przy
    pani na poczcie. Ale pani nie pozwolila bo mozna w ten sposob otwierac
    paczki ktore sa uszkodzone. Cholera co ja mam zrobic? Boje sie ze nawtykal
    tam ziemniakow, a ja jak odbiore to bedzie po ptokach... On bedzie mial
    dowod nadania i odebrania, a ja zadnego na to ze sprzetu w tej paczce nie
    bylo.. Wczoraj napisalem meila w ktorym poprosilem o zwrot pieniedzy i
    postraszylem policja. Dodam jeszcze ze ta osoba podala mi dane na ktore
    dokonalem przelew. Adres na przelewie to tylko miejsce zameldowania, gdzie
    on wcale nie mieszka tylko starsza kobitka. Wyciagnalem od niej nr do jego
    zony. Zona nie utrzymauje z niim kontaktow od 7 lat. Dostalem od niej nr do
    rodzicow tez do calkiej innej miejscowosci. Tam nikt nie odbiera. Posiadam
    cala dokumentacje w postaci meili, przelewu etc.
    I tu pierwsze pytanie czy moge jakos dochodzic swoich praw na policji?
    Czy moge zadac na poczcie otworzenia paczki komisyjnie albo cos w tym stylu?
    Co w ogole moge zrobic w tej sprawie? Dodam jeszcze na koniec ze kwota o
    ktora sie rozchodzi to 250 zl, nie wiem czy jest wystarczajaca bym mogl
    pojsc z tym na policje?
    Pozdrawiam
    Maciu

  • 2. Data: 2005-06-02 06:37:44
    Temat: Re: allegro, poczta polska, nieuczciwy klient
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Maciek napisał(a):
> [...]
    > pierwsze za pobraniem ( kwota nieduza, ale ja juz mu pieniadze wplacilem na
    > konto i jakim prawem jeszcze pobranie?? )
    To kupujacy pokrywa zazwyczaj koszt transportu. Wiec czy przelales mu
    kwote powiekszona o koszt transportu czy tez nie? I jak w ogole zescie
    sie w tej materii dogadali?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-06-02 06:43:38
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 2 cze o godzinie 07:43, na pl.soc.prawo, Maciek napisał(a):

> [...]
    > sprzedajacemu ze zakupie ten przedmiot, za cene 50zl mniej niz cena z
    > ostatniej aukcji. Sprzedajacy na to przystal. On odwolal aukcje a ja

    Po co odwołał aukcję???
    Dlaczego nie kupiłeś przez Allegro??
    Teraz to możesz sobie zalutować baranka w ścianę że dałeś się tak wycyckać
    - ale naiwnych nie sieją ponoć.

    Gdybyś kupił przez aukcję - a mogłeś, wystarczyło byś zalicytował daną
    kwotę a sprzedający ZAMYKA aukcję a nie odwołuje - wtedy objął by Cię POK -
    a tak...... mądry polak po szkodzie.

    --
    Herbi
    02-06-2005 08:43:36

  • 4. Data: 2005-06-02 07:17:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <j...@K...wp.pl> napisał w wiadomości

    Masz dwa wyjścia. Albo uznać, że oszukał Cię żądając dodatkowej opłaty,
    albo odebrać najlepiej w obecności jakiegoś świadka - kolegi - i
    otworzyć na poczcie przy pani. Ona może nie chcieć, ale to jej sprawa.
    Płacisz i otwierasz przy niej. Jakby co, to masz dwóch świadku, co było
    w środku. choć w wypadku elektroniki, to nie sprawdzisz, czy to nie
    atrapa.

  • 5. Data: 2005-06-02 07:19:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Po co odwołał aukcję???
    > Dlaczego nie kupiłeś przez Allegro??

    Jak miał zalicytować przez Allegro 50 zł poniżej ceny minimalnej?
    Przeczytałeś jego post?

  • 6. Data: 2005-06-02 07:47:14
    Od: "Maciek" <j...@K...wp.pl>

> [...]
    > Płacisz i otwierasz przy niej. Jakby co, to masz dwóch świadku, co było
    > w środku. choć w wypadku elektroniki, to nie sprawdzisz, czy to nie

    a czy w regulaminie poczty ( niestety na www jej nie znalazlem ) nie ma
    zapisane ze jest mozliwosc sprawdzenia takiej przesylki w obecnosci
    pracownika poczty? kiedys spotkalem sie z takim osobnikiem ktory twierdzil
    ze ma znajomosci na poczcie i wszystkie paczki zanim odbierze to ma
    mozliwosc wgladu do nich. Klamal czy mozna cos takiego zrobic? Jesli mozna
    to prosze o jakas podstawe prawna.
    JEsli nie mozna to zostaje mi nie odbierac paczki i zglosic sie na
    policje... Czy na policji kwota ktora podalem ( 250zl ) jest wystarczajaca
    aby scigac klienta??
    pozdrawiam MAciu

  • 7. Data: 2005-06-02 07:53:50
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > ze ma znajomosci na poczcie i wszystkie paczki zanim odbierze to ma
    > mozliwosc wgladu do nich. Klamal czy mozna cos takiego zrobic? Jesli mozna

    Kiedyś chciałem otworzyć paczkę za pobraniem przy listonoszu - stwierdził
    on, że najpierw muszę zapłacić, a potem mogę robić z paczką co chcę. I
    rzeczywiście - nie znalazłem przepisu, który dawałby mi prawo do otwarcia
    przesyłki przed jej zapłaceniem i jej zwrotu na pocztę.

    L.

  • 8. Data: 2005-06-02 07:56:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    ma
    > zapisane ze jest mozliwosc sprawdzenia takiej przesylki w obecnosci

    Regulamin jest na stronie i nazywa się Rozporządzenie. Możliwości takiej
    nie ma.

    > kiedyś spotkałem się z takim osobnikiem który twierdził
    > ze ma znajomości na poczcie i wszystkie paczki zanim odbierze to ma
    > możliwość wglądu do nich. Kłamał czy można cos takiego zrobić?

    Problem, co zrobi, jak się okaże, ze tam są ziemniaki zamiast telefonu.
    Paczka otwarta, więc poczta jej odesłać nie może. Myślę, że mogą mu po
    znajomości dać to nawet prześwietlić, ale bez otwierania.

  • 9. Data: 2005-06-02 08:09:55
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 2 cze o godzinie 09:19, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak miał zalicytować przez Allegro 50 zł poniżej ceny minimalnej?
    > Przeczytałeś jego post?

    Ja przeczytałem - a Ty?
    Cytat z postu pytającego:

    Teraz pytanie:
    - na jakiej podstawie domniemujesz że ta aukcja albo nawet poprzednie
    wogóle posiadała cenę minimalną?

    Ja wywnioskowłem że pytający zaproponował cenę *mniejsza o 50 zł niż cena
    podana w POPRZEDNIEJ aukcji*
    Ponadto pytający znał cenę z poprzedniej aukcji - więc była to chyba aukcja
    z KT.

    --
    Herbi
    02-06-2005 10:09:10

  • 10. Data: 2005-06-02 08:58:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    cena
    > podana w POPRZEDNIEJ aukcji*
    > Ponadto pytający znał cenę z poprzedniej aukcji - więc była to chyba

    No to co to zmienia. Przy cenie KT również nie mógł kupić za 50 zł
    mniej.