    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty na ojca
    Date: Wed, 4 Apr 2007 08:44:01 -0500

    "Mondo" <m...@m...mondo> wrote in message
    news:euvsq3$5am$1@news.onet.pl...

    > Jesli sad zasadzi alimenty ode mnie, bedzie to faktycznie oddawanie ojcu
    > alimentow ktore on placil mnie jako dziecku.

    A to źle?
    On cię utrzymywał jak byłeś mały teraz czas na ciebie.

    > Co moge zrobic w tej sytuacji? nie chce placic alimentow ojcu, nie mam
    > zadnego z nim kontaktu od bardzo wielu lat, on nigdy nie interesowal sie
    > moim zyciem ani gdy bylem dzieckiem ani teraz.

    Bez znaczenia.
    Masz obowiązek alimentacyjny wobec ojca niezależnie od faktu, czy on cię
    utrzymywał czy nie, tak samo jak on miał obowiąze alimentacyjny wobec ciebie
    niezaleznie od tego czy cię chciał, czy nie.
    Są od tego wyjątki ale w sądzie raczej bez prawnika nie wygrasz.
    Raczej idź w kierunku, że ojca jednak stac na samodzielne utrzymanie, tylko,
    że się o to nie stara.
    Wszystko zalezy od jego sytuacji, np. możez próbować wykazywać, że nigdy nie
    starał się o pomoc w pomocy społecznej, nigdy nie zgłosił się po pomoc do
    .... itp.
    Pójscie w kierunku zwolnienia z obowiązku alimentacyjnego jest raczej
    przegraną drogą.