    From: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: akt wlasnosci- podejrzenie o falszerstwo
    Date: Tue, 11 Jul 2006 11:01:33 -0500

    Aneta Chorbotowicz wrote:
    > Witam, sprawa wyglada tak:
    > Rodzina mieszkajaca na wsi; matka, corka i 2 synow, maly domek na wsi. W
    > maju tego roku matka postanowila isc i zapisac calosc dobytku
    > dzieciom,wszytko bylo pieknie. Wizyta u notariusza, kazdy dostal swoja 1/3
    > tego co mu sie nalezalo,sobie matka zostawila dozywotnia sluzebnosc. I nagle
    > mamy lipiec i jedna z osob zlozyla wniosek u banku o kredyt i po dokladnym
    > przeczytaniu akt notarialnego, zauwazyla niescislosc, otoz corka owej Pani
    > jest mezatka a zapis u notariusza jest ze to osoba stanu wolnego.
> [...]
    Jakie dane podała u notariusza takie dane notariusz wpisał w akcie
    notarialnym.
    Dane sprawdzał zapewne na podstawie dowodu osobistego a dowód pewnie
    miała panieński, a córka podpisała pod aktem notarialnym, że potwierdza
    poprawność danych.
    Nie była w maju jeszcze panną?

    Z punktu widzenia akurat tego zapisu nic to nie zmienia, bo tak czy siak
    każdy dostałby 1/3.
    Szczerze mówiąc nie widzę miejsca w którym mogłoby to coś zmieniać.
    Jeżeli chcecie to odkręcić to umówcie się u tego samego notariusza,
    który już będzie wiedział jak to odkręcić.

    Teoretycznie od biedy gdyby ktoś chciał się uprzeć to możnaby to
    podciągnąć pod podanie fałszywych danych, ale skoro nikomu to nic nie
    zmienia, to co za różnica. nawet jakby w czarnym scenariuszu doszło do
    jakies sprawy sądowej, to normalny sędzie machnie na to ręką i uzna małą
    szkodliwość społeczną czynu.