  • Data: 2013-08-20 11:49:03
    Temat: Re: akt poświadczenia dziedziczenia gdy spadkobiercy nie żyją
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 18 Aug 2013, witek wrote:

> [...]
    20CZP%2089-09.pdf

    > belkot sądu najwyzszego, ktory chcialby zeby bylo inaczej tylko mu sie zle
    > przepisy uchwalily.
    >
    > Przepis jest jasny i wyrazny.

    Jest.
    Podobnie jak inny przepis.
    IMVHO, odmowa sporządzania aktu stanowi "syndrom trawniczka",
    czyli wybiórczego stosowania jednego aktu prawnego zamiast
    całego prawa.

    > U notariusza mają się stawić wszyscy spadkobiercy.

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 922.
    § 1. Prawa i obowišzki majštkowe zmarłego przechodzš z chwilš
    jego œmierci na jednš lub kilka osób stosownie do przepisów
    księgi niniejszej.
    ---

    Ergo, jeśli spadkobierca umarł, jego "przedstawicielem ustawowym"
    są jego z kolei spadkobiercy.
    Mają iść i stanąć na baczność przed notariuszem.

    > Jeśli to jest niemożliwe notariusz aktu sporządzić nie może.

    Zgadza się. Na 100%

    Ale jak spadkobiercy zmarłego spadkobiercy stawią się przed notariuszem,
    to właśnie mamy przypadek "przy udziale wszystkich osób, które mogš
    wchodzić w rachubę jako spadkobiercy ustawowi i testamentowi"
    (to cytat z ustawy o notariacie oczywiście).

    > Mozesz isc do notariusza z orzeczeniem SN.
    > Jak notariusz akt sporzadzi to akt jest sporzadzony. Jak odmowi, to nic mu
    > nie zrobisz i tyle.

    IMVHO SN ma rację, tylko nie wiem dlaczego nie oparł się na LITERALNEJ
    wykładni KC, powołując się na jej brak :>

    pzdr, Gotfryd