    From: " b" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: akt notarialny
    Date: Mon, 25 Jul 2005 10:45:48 +0000 (UTC)

    Fumfol <f...@o...pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Mam malutkie pytanie dotyczace aktu notarialnego.
    > Moja tesciowa dala mojemu mezowi dzialke. W akcie notarialnym pojawilo
    > sie zdanie: ze dzialke kupuje moj maz za fundusze pochodzace z majatku
    > odrebnego do majatku odrebnego ze jest zonaty i ze nie zawieral ze mna
    > umowy majatkowej.
    > Co to znaczy? taki zapis?
    > Chcielismy sie tam budowac a mi jakos przykro sie robi:(
    > Czy ma to jakies konsekwencje prawne dla mnie?
    > Pozdrawiam
    > Ania

    Kiedy akt został sporządzony?
    Jeśli przed styczniem tego roku, to stanowić będzie jego majatek osobisty
    tylko w przypadku, jeśli fundusze na nabycie pochodziły z darowizny, zapisu
    lub dziedziczenia. Musi to udowodnić. Domniemywam, że nabył w drodze umowy
    sprzedaży, bo choć piszesz, że teściowa "dała" (czyżby darowizna?) to
    jednakowoż "nabycie ze środki itd" sugeruje sprzedaż.
    Jeśli po styczniu (więc po nowelizacji kro) też musi udowodnić pochodzenie
    środków, ale katalog nie ogranicza się tylko do darowizny, zapisu lub
    dziedziczenia. Mogą to być np. środki z odszkodowania za rozstrój zdrowia. :}
    Tak czy inaczej musi udowodnić, że środki nie pochodzą z majątku wspólnego, a
    sam zapis w akcie ma charakter kosmetyczny - notariusz musi złożyć wniosek do
    Sądu o wpis do KW.

    b.