    From: "basia" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: akt notarialny
    Date: Sun, 24 Jul 2005 07:45:21 +0000 (UTC)

    Fumfol <f...@o...pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Mam malutkie pytanie dotyczace aktu notarialnego.
    > Moja tesciowa dala mojemu mezowi dzialke. W akcie notarialnym pojawilo
    > sie zdanie: ze dzialke kupuje moj maz za fundusze pochodzace z majatku
    > odrebnego do majatku odrebnego ze jest zonaty i ze nie zawieral ze mna
    > umowy majatkowej.
    > Co to znaczy? taki zapis?
    > Chcielismy sie tam budowac a mi jakos przykro sie robi:(
    > Czy ma to jakies konsekwencje prawne dla mnie?
    > Pozdrawiam
    > Ania

    Nie jestem prawnikiem, ale na twoim miejscu byłabym bardzo ostrożna bo coś
    mi tu brzydko pachnie. Skoro działka jest majątkiem odrębnym męża, to w
    razie (odpukać w niemalowane) rozwodu nie masz do niej żadnych praw. A jeśli
    postawisz dom na cudzej działce, to dom też nie będzie należał do ciebie.
    Nie wiem dlaczego twoja teściowa tak się zachowała ani dlaczego mąż się na
    to zgodził, ale ja na twoim miejscu bym coś z tym zrobiła. Mąż powinien
    przepisać na ciebie połowę działki. Jeśli nie zechce (a powinien zechcieć!),
    to chyba zostają tylko faktury za budowę - powinny być jednak na twoje imię
    i nazwisko a nie na męża. Bo jeśli i działka będzie jego, i potwierdzenia
    kosztów budowy jego to nie chciałabym być w twojej skórze na wypadek rozwodu
    (odpukać jeszcze raz:))
    Pogadaj z mężem, a może i z teściową.