  • 31. Data: 2006-12-29 18:20:45
    Temat: Re: abonament RTV..
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:en3it2$4c7$1@news.onet.pl
    użytkownik *Harold* napisał(a):

    > Jeśli zapłaciłeś cenę uprawnionemu sprzedawcy, to odbyło się to
    > zgodnie z prawem a dokładniej z Kodeksem Cywilnym.

    No dobra, ale jaki ma związek zgodność z KC kupno telewizora z
    nieznajomością prawa?

    > A ja myślę, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
    > Ten nie wybrany przez Ciebie poseł, jest Twoim posłem, zajrzyj do
    > konstytucji. Masz prawo iść do niego ze swoim problemem.

    Zaczynam mieć takie samo zdanie o Tobie. Napiszę jaśniej. Mój poseł nie
    jest już posłem w związku z tym nie może zmieniać prawa, co mi wcześniej
    sugerowałeś.

    > "Wiedza o życiu"? A co to takiego?

    OK, zmieniam wiedzę na znajomość. Reszta bez zmian

    > statystyki, to wynika z niej, że 3/5 Polaków zachowuje się tak jakby
    > mieszkało w obcym państwie.

    A co mnie obchodzą wyniki Twojej znajomości statystyki?

    > USTAWA z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych
    > (Dz. U. Nr 85, poz. 728)
    > [...]
    > 2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    > telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,
    > używa tego odbiornika.

    Rozumiesz? Używa, a nie posiada. I za używanie, a nie za posiadanie
    płaci się abonamnet. Za (wejście w) posiadanie (drogą kupna) zapłaciłem
    sprzedającemu.

    > Stacje komercyjne istnieją dzięki pieniądzom z reklam.

    A stacje publiczne dzięki pieniądzom z reklam i abonamnetu (i nie
    tylko).

    > Dlaczego Ty i
    > Tobie podobni, nie chcą przyjąć do wiadomości, że kupując jakikolwiek
    > towar czy płacąc za usługę, finansują nadawców prywatnych.

    Prywatnych i publicznych.

    --
    Big Jack
    //////

  • 32. Data: 2006-12-29 18:26:36
    Od: "Harold" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> napisał w wiadomości

    [...]
    A czy krokodyl jest bardziej długi, czy bardziej zielony?

    Dla mnie EOT

    --

    H.

  • 33. Data: 2006-12-29 18:31:23
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Big Jack napisał(a):

    > publicznej, a telewizora używać do ogladania filmów na DVD i abonament
    > też trzeba płacić. T

    Nie trzeba

    Jacek

  • 34. Data: 2006-12-29 18:32:30
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    axell napisał(a):

    > Jeżeli nie jeździsz po drogach publicznych to nie masz obowiązku
    > płacenia OC, tak w każdym razie jest z ciągnikami rolniczymi więc myślę,
    > ze innymi środkami podobnie.

    Ciekawe. Jesli Twoj pojazd jest zarejestrowany i nawet stoi w szopie bez
    silnika to nic nie zwalnia cie z obowiazku posiadania OC.

    Jacek

  • 35. Data: 2006-12-29 18:35:11
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Big Jack napisał(a):

    > Jak zwał, tak zwał. Zapłaciłem za "manie" telewizora.

    Zgadza sie, i teraz ten telewizor mozesz postawic sobie w domu gdzie
    tylko chcesz. Dopoki nie bedziesz ogladac na nim TV to nie musisz placic
    abonamentu

    > Oczywiście, że nie, bo nie był to mój interes, a sprzedwca nie wnosił
    > pretensji do tego co zapłaciłem. A nawet gdybym zapytał o inne opłaty
    > wynikające z _tytułu "mania" telewizora_ to co by mi odpowiedział?

    A skad sprzedawca ma wiedziec po co Ci telewizor?

    > O tym wiem, ale rozwalają mnie teksty, że abonament jest opłatą za
    > posiadanie telewizora. To tak samo jakbym musiał płacić abonament za
    > komórkę. Od dwóch lat leżącą w szufladzie.

    Abonament nie jest oplata za posiadanie telewizora, tylko za posiadanie
    telewizora przystosowanego do natychmiastowego odbioru telewizji.

    Jesli ten telewizor sluzy Ci tylko i wylacznie jako sprzet do
    odtwarzania kaset VHS to nie masz obowiazku placenia abonamentu.

    Jacek

  • 36. Data: 2006-12-29 18:37:09
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Big Jack napisał(a):

    > Wiadomo, że nie. Ale dlaczego mam płacić abonament na media publiczne
    > jak oglądam tylko filmy na DVD, do powstania których owe media nie
    > przyłożyły sie w żadnym stopniu?

    Czytac ze zrozumieniem potrafisz? Jesli TV ma sluzyc tylko i wylacznie
    do ogladania filmow na DVD to abonamentu oplacac nie musisz!

    > żeby nie było wątpliwości: aboanament płaci się za używanie telewizora,
    > a nie za jego posiadanie i oto w tym całym zamieszaniu chodzi.

    Za posiadanie TV przystosowanego do natychmiastowego odbioru programow
    telewizyjnych.

    O to dla
    > kogo idą te pieniądze to już jest zupełnie inna sprawa. Moim zdaniem
    > powinni je dostawać wszyscy nadawcy proporcjonalnie do oglądalności, a
    > nie tylko jakaś uprzywilejowana, wąska grupa.

    A tu pelna zgoda.

    Jacek

  • 37. Data: 2006-12-29 18:38:57
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Big Jack napisał(a):

    > Rozumiesz? Używa, a nie posiada. I za używanie, a nie za posiadanie
    > płaci się abonamnet. Za (wejście w) posiadanie (drogą kupna) zapłaciłem
    > sprzedającemu.

    No to jesli Twoj telewizor nie bedzie przystosowany do natychmiastowego
    odbioru TV, bo rozumiem ze potrzebny Ci jest do ogladania filmow na DVD,
    to abonamentu placic nie musisz. Nadal tego nie rozumiesz?

    Jacek

  • 38. Data: 2006-12-29 18:39:31
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:en3mlh$ev3$1@news.onet.pl
    użytkownik *Harold* napisał(a):

    > A czy krokodyl jest bardziej długi, czy bardziej zielony?

    No i wszystko jasne

    --
    Big Jack
    //////

  • 39. Data: 2006-12-29 19:27:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:en3cng$hmc$1@news.onet.pl BETON <b...@m...pl> pisze:

    > Ale tu od razu nasuwa sie drugie pytanie Czy jezeli moja komórka
    > umoliwia ogladanie TV- czy słuchanie radia- chociaz telewizora nie
    > posiadam...? też płace?
    Nie. Posiadanie komputera z tunerem TV/FM, komórki z wbudowanym radiem nie
    powodują konieczności opłacania abonamentu gdyż odbiór programów nie jest
    podstawowym przeznaczeniem/funkcją tych urządzeń.

    Jotte

  • 40. Data: 2006-12-29 19:27:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:en36ef$90c$1@nemesis.news.tpi.pl Big Jack
    <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> pisze:

    > rozwalają mnie teksty, że abonament jest opłatą za posiadanie telewizora.
    No to jesteś rozwalony. Do tego dziecinny.
    Nie ma sensu negowanie istniejącego prawa (no i trzeba je znać - znasz je?),
    choćby było ono nie wiem jak durne.
    Natomiast można poszukać w nim luk i wykorzystać je, co akurat w przypadku
    "abonamentu" jest dość proste.

    Jotte