    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    <ulrbjn$6no$1$Shrek@news.chmurka.net> <gsLgN.21540$RCGb.2888@fx10.ams1>
    <um0jo7$t6p$1$Shrek@news.chmurka.net> <T16hN.53413$ogWb.9946@fx14.ams1>
    <um3030$sn8$1$Shrek@news.chmurka.net> <c6phN.59972$aZie.51225@fx11.ams1>
    <um65lk$nf4$1$Shrek@news.chmurka.net> <I8NhN.61207$aZie.53620@fx11.ams1>
    <um8i79$ade$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <um8tel$dig$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <um8vqn$llr$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <um9207$dig$7$RTomasik@news.chmurka.net>
    <um933s$36b$1$Shrek@news.chmurka.net> <FfdiN.24681$RCGb.14497@fx10.ams1>
    <umbp53$rvt$2$Shrek@news.chmurka.net> <Yb3kN.42458$woU1.36064@fx13.ams1>
    <umr5ne$j2n$3$Shrek@news.chmurka.net> <9CIkN.48638$woU1.36677@fx13.ams1>
    <un0gdt$sqj$2$Shrek@news.chmurka.net> <XcQkN.33756$c8T6.6097@fx05.ams1>
    <un0jaf$sqk$9$Shrek@news.chmurka.net> <yUQkN.48641$woU1.34181@fx13.ams1>
    <un0m77$5g8$1$Shrek@news.chmurka.net> <7sUkN.52$v7Ud.23@fx09.ams1>
    <un150e$of9$1$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Wed, 03 Jan 2024 00:05:18 GMT

    On 2024-01-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli idą na to publiczne pieniądze, ale trudno powiedzieć jakie to ma
    > efekty, bo w zadadzie nie ma jak sprawdzić. Pozostaję sceptyczny;)

    Praktycznie zawsze dla TRL 1-3 idą na to publiczne pieniądze. Tak jest
    wszędzie na świecie i nie ma w tym nic dziwnego. Bez takich badań na
    wyższe TRL się zwykle nie wejdzie. A jeszcze wczesniej są badania
    bardziej fundamentalne, które też są finansowane ze środków publicznych.
    Tak to działa i nie jest to jakoś szczególnie zły system. Gorzej jesli
    te peiniadze są przyznawane po kolesiostwie lub z klucza partyjnego.

    > W sumie nie spotkałem się z "magistrem" prowadzącym cokolwiek - jeśli
    > już to był to doktorant.

    Większość ćwiczeń to była domena magistrów. Wykłady, dr-prof, ćwiczenia,
    konsultacje mgr.

    > Ale skąd cała reszta - to już w zasadzie wszyscy doktorzy;)

    Trochę zrobienie tego doktoratu zajmuje. Jak na strudiach doktoranckich
    to zwykle 3-5 lat, jak na etatcie typu asystent to moze być dłużej, ale
    tez są tu ograniczenia.

> [...]
    > skuteczności i skutków szczepień wśród _znajomych_. To ma być poważana
    > praca naukowa i eksperci? Bez jaj, to jest ośmieszanie nauki - "zaufaj
    > nauce!" - też nauka: "przepowadziliśmy badania z których wynika że 3/4
    > januszów oraz 2/3 grażyn uważa że indyjska szczepionka na covid jest
    > trochę gorsza od chińskiej". Może inne miała lepsze - nie wiem,
    > natomiast tu ewidentnie dostali jakiś grant na "kowita" to odpierdolili
    > cokolwiek;) Przy czym ta baba była podawana przez kwiatka jako ekspertka
    > od covid uzasadniająca jak to kowid jest grożny _szczególnie_ dla dzieci;)

    Serio, nie pamietam już szczegółów, a bardzo mi się nie chce bardzo lub
    bardziej :)

    > Nadprzewodniki, akumulatory, superkondensatory, cała teoria sterowania,
    > w silnikach też jeszcze trochę do wynalezienia zostało - zwłaszcza od
    > kiedy możemy sobie dowolnie je tranzystorami szturchać. Kolej też
    > ostatniego słowa nie powiedziała. Biorąc pod uwagę, ze łunia zakłada ze
    > za 20 lat _wszystko_ będzie na zielony prąd to jest co badać zarówno po
    > stronie wytwarzania, przesyłania (choć te dwa to bym MELowi zostawił)
    > jak i odbiorów oraz magazynowania energii elektycznej. Jest co badać.

    Współczesna elektryka, czyli de facto elektronika wysokich prądów?

    I PW dopuszcza, że dydaktyczą tylko i nic naukowego nie robią? Nie maja
    tam jakiś statystyk publikacyjnych z odpowiednim IF do nałapania?

    --
    Marcin