  • 1. Data: 2009-10-07 19:29:26
    Temat: Zwrot towaru kupionego przez internet - drobny sprzęt AGD
    Od: "Rafal" <m...@g...pl>

    Hej
    Aktualnie obowiacuje prawo, ze w przypadku zakupu towaru po za lokalem
    przedsiebiorstwa (np przez internet) konsumentowi przysluguje prawo do
    odstapienia od umowy.

    Pytanie do grupy:
    Czy w przypadku, gdy takim zakupionym produktem jest drobny sprzet AGD mozna
    go oddac rowniez po rozpakowaniu z firmowego opakowania?

  • 2. Data: 2009-10-08 05:32:45
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Rafal wrote:
> [...]
    > Czy w przypadku, gdy takim zakupionym produktem jest drobny sprzet AGD mozna
    > go oddac rowniez po rozpakowaniu z firmowego opakowania?

    Oczywiście, możesz go oddać.

    Adam Kłobukowski

  • 3. Data: 2009-10-08 07:21:12
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Oczywiście, możesz go oddać.

    ... w ciągu 10 dni. Lepiej dopowiedzieć, żeby ktoś nie pomyślał że za pół
    roku może oddać, wychodząc z założenia że nie używał sprzętu...

  • 4. Data: 2009-10-08 07:58:52
    Od: <s...@a...pl>

    > ... w ciągu 10 dni. Lepiej dopowiedzieć, żeby ktoś nie pomyślał że za pół roku
    > może oddać, wychodząc z założenia że nie używał sprzętu...

    Mam wrażenie że w jego sytuacji ma na to do 3 m-cy od zakupu, 10 dni od wczoraj
    ... (art. 4 ustawy).

  • 5. Data: 2009-10-08 08:20:55
    Od: wombi <w...@o...eu>

    s...@a...pl pisze:

    > Mam wrażenie że w jego sytuacji ma na to do 3 m-cy od zakupu, 10 dni od
    > wczoraj ... (art. 4 ustawy).

    Do umów zawieranych przez internet stosuje się przepisy dotyczące umów
    zawieranych na odległość.

  • 6. Data: 2009-10-12 13:11:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Oct 2009, wombi wrote:

    > Do umów zawieranych przez internet stosuje się przepisy dotyczące umów
    > zawieranych na odległość.

    ....i?
    (ta teza potwierdza to co napisano wyżej - 3 miesiące, do momentu
    "powiadomienia", od powiadomienia 10 dni).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-10-13 08:27:05
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > ....i?
    > (ta teza potwierdza to co napisano wyżej - 3 miesiące, do momentu
    > "powiadomienia", od powiadomienia 10 dni).

    Oj, zwróć uwagę na różnice w brzmieniu dwóch przepisów:

    Art. 4. Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie
    odstąpienia od umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie
    rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w
    terminie dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia.
    Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie
    trzech miesięcy od jej wykonania.

    Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od
    umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia
    usługi - od dnia jej zawarcia.
    2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.
    1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy
    miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy
    świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po
    rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega
    skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

    W tym drugim przypadku wydaje się, że potwierdzenie musi pochodzić od
    sprzedawcy, a nie od kogokolwiek, jak w art. 4.

    Wombi miał więc rację, odnosząc się krytycznie do stanowiska przedmówcy,
    o tym że autor wątku ma na odstąpienie 10 dni od momentu dowiedzenia się
    na grupie o takim prawie.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl