eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu › Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: irekk <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.konsumenci,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu
    Date: Tue, 08 Nov 2005 15:43:43 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 58
    Message-ID: <4...@w...pl>
    References: <dkpsct$gea$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa244.lubsza.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1131461111 13200 217.96.239.244 (8 Nov 2005 14:45:11
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Nov 2005 14:45:11 +0000 (UTC)
    To: news.tpi.pl
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <dkpsct$gea$1@news2.ipartners.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.konsumenci:8985 pl.soc.prawo:340639
    [ ukryj nagłówki ]

    paka77 napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Mam następujący problem: kupiłem komputer za pośrednictwem Allegro,
    > sprzęt został dostarczony w stanie niekompletnym, sprzedawca (firma)
    > nie chciał - bądź nie mógł - uzupełnić ubytków, więc zostało uzgodnione
    > drogą e-mailową, że dokonam zwrotu towaru.
    >
    > Odesłałem komputer kurierem, ale sprzedawca twierdzi, że nie zrealizuje
    > reklamacji, bo nie dostarczyłem mu paragonu fiskalnego.
    > Ja nie zauważyłem, żeby w przesyłce był dołączony paragon, ale nie
    > wykluczam, że podczas przepakowywania sprzętu mógł gdzieś zaginąć.
    > Sytuacja patowa, bo oni nie mogą udowodnić, że mi paragon dostarczyli,
    > a ja nie mogę udowodnić, że go odesłałem.
    > Niezależnie od tego, mogę bez problemu wykazać, że sam fakt zakupu
    > i zwrotu towaru miał miejsce:
    >
    > - zakup został odnotowany w systemie Allegro
    > - z mojego konta bankowego został wysłany przelew na konto firmy
    > sprzedającej komputer, z tytułem przelewu jednoznacznie wskazującym,
    > że jest to zapłata za towar z tej jednej konkretnej aukcji
    > - posiadam numer przesyłki z firmy kurierskiej: na jego podstawie
    > można dokładnie prześledzić trasę towaru od wysyłającego (czyli ode
    > mnie) do odbiorcy
    >
    > Pytanie: czy ktoś z grupowiczów orientuje się, jak wyglądają w tej chwili
    > perspektywy odzyskania pieniędzy - sprzedawca uzależnia zwrot od otrzymania
    > paragonu, którego ja nie mogę dostarczyć. Czy w dyskusji ze sprzedawcą mogę
    > żyć jeszcze jakichś argumentów prawnych (konkretnie jakich?), czy też
    > powinienem skierować sprawę do sądu (jakiego)?
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > PP
    DZIAŁ II (kODEKSU CYWILNEGO)
    RĘKOJMIA ZA WADY
    Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego,
    jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność
    ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
    z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których
    istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu
    wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
    § 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz
    sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona
    prawem osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw sprzedawca jest
    odpowiedzialny także za istnienie praw (rękojmia za wady prawne).
    Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu
    rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
    § 2. Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku
    albo rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca jest zwolniony od
    odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w
    chwili wydania rzeczy.
    Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
    ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów
    ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.
    § 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1